Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Добрата комуникация е убеждението

"Ако човекът е готин, естествено манипулира, това си е част от комуникацията, но го прави по един сравнително съвестен и приятен начин. Тогава говорим за убеждаваща комуникация, това е американски термин. Истина, казана по добър начин, е най-доброто определение за добрата комуникация. Хората не можеш да ги излъжеш сто пъти, но всичко зависи в какви ръце попадат комуникационните похвати" – казва проф. Христо Кафтанджиев, преподавател в Софийския университет "Св. Климент Охридски", дългогодишен изследовател на рекламата и създател на комуникационни стратегии.

Проф. Кафтанджиев не вижда проблем във факта, че изкуственият интелект се използва вече масово в създаването на реклами, защото, ако творецът, който стои отзад, е талантлив, се получава и добър продукт.

"Добрата комуникация ни въздейства на емоционално, не на рационално ниво, реагираме на архетипи – казва проф. Кафтанджиев – политиците понякога инстинктивно успяват да доловят това."

"Когато рекламата се набутва насила, като тези на хазартните игри, няма добър ефект. – добавя проф. Кафтанджиев – По-добре да разберем какво иска потребителят и да му дадем това, което наистина търси."

Още за последните достижения в рекламната комуникация – чуйте от проф. Кафтанджиев в "Какво се случва".

Проф. Христо Кафтанджиев е доктор на филологическите науки, професор в Катедра "Връзки с обществеността и реклама" на Факултета по журналистика в Софийския университет. Автор е на много научни статии по реклама и семиотика. Публикувал е 10 книги, след които "Хармония в рекламната комуникация", "Absolut Semiotics", "Образът на жените в рекламата", "Сексът и насилието в рекламата" и др. От тази седмица той започна и серия от семинари за по-широка аудитория, наречени "Тайните на успешната комуникационна стратегия".

Снимки – Social Station Club и НАТФИЗ
По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ
Мария Шаркова

От 5 години у нас не се извършва трансплантация на черен дроб от жив донор

Мария Шаркова , адвокат по медицинско право, коментира решение на ВАС срещу отказ на НЗОК да заплати чернодробната трансплантация в чужбина на младеж в тежко състояние . "Отменен е отказът и средствата, заплатени за лечението на младежа, събрани чрез дарения, ще бъдат възстановени от НЗОК. По-важно е какво се установи в рамките на това дело...

публикувано на 19.02.25 в 13:47
Д-р Александър Канчелов

Проблемът с наркотиците: Заявки, решения, илюзии

Националният център за обществено здраве и анализи изнесе статистически данни, според които над 30% от децата между подрастващите са правили опит да пушат, над 40% от тях са запалили първата си цигара на 14-15 години. Делът на момичетата е 27,9% , а на момчетата – 21,5%. Интензивни пушачи са 63,1 от момичетата и 51,3% от момчетата Децата между..

публикувано на 19.02.25 в 13:45

Музиканти сигнализират за нередности в ОКИ "Надежда"

В рубриката "Разговорът" бе проведена дискусия след сигнал от страна на творци относно работата им с Общинския културен институт "Надежда". В разговора участваха музикантката Розалина Касабова , музикалният редактор Зорница Цветанова и заместник-кметът на направление "Култура, образование, спорт и младежки дейности" в Столична община..

обновено на 19.02.25 в 11:51

Детският активизъм – какво мислят, искат и могат децата у нас

За желанието на непорасналите да подарят времето си, за да направят света по-добър, в "Нашият ден" разговаряме с Евгения Тонева – изследовател в Ноу-хау център за алтернативни грижи за деца – НБУ. Тонева се занимава с изследване на детския активизъм у нас – какво  всъщност искат децата и съвпадат ли желанията им с възгледите на..

публикувано на 19.02.25 в 10:26

Изложбата Fishlove – провокация на тема свръхконсумация и риболов

Fishlove е дългосрочен проект, посветен на опазването на моретата и океаните. Инициативата е стартирана през 2009 година по идея на Никълъс Рол, собственик на верига ресторанти за морска храна и партньорката му – актрисата Грета Скаки. На 18 февруари се състоя представянето на изложбата Fishlove със снимки на известни личности от кино и..

публикувано на 19.02.25 в 09:31