"Ако човекът е готин, естествено манипулира, това си е част от комуникацията, но го прави по един сравнително съвестен и приятен начин. Тогава говорим за убеждаваща комуникация, това е американски термин. Истина, казана по добър начин, е най-доброто определение за добрата комуникация. Хората не можеш да ги излъжеш сто пъти, но всичко зависи в какви ръце попадат комуникационните похвати" – казва проф. Христо Кафтанджиев, преподавател в Софийския университет "Св. Климент Охридски", дългогодишен изследовател на рекламата и създател на комуникационни стратегии.
Проф. Кафтанджиев не вижда проблем във факта, че изкуственият интелект се използва вече масово в създаването на реклами, защото, ако творецът, който стои отзад, е талантлив, се получава и добър продукт.
"Добрата комуникация ни въздейства на емоционално, не на рационално ниво, реагираме на архетипи – казва проф. Кафтанджиев – политиците понякога инстинктивно успяват да доловят това."
"Когато рекламата се набутва насила, като тези на хазартните игри, няма добър ефект. – добавя проф. Кафтанджиев – По-добре да разберем какво иска потребителят и да му дадем това, което наистина търси."
Още за последните достижения в рекламната комуникация – чуйте от проф. Кафтанджиев в "Какво се случва".
Проф. Христо Кафтанджиев е доктор на филологическите науки, професор в Катедра "Връзки с обществеността и реклама" на Факултета по журналистика в Софийския университет. Автор е на много научни статии по реклама и семиотика. Публикувал е 10 книги, след които "Хармония в рекламната комуникация", "Absolut Semiotics", "Образът на жените в рекламата", "Сексът и насилието в рекламата" и др. От тази седмица той започна и серия от семинари за по-широка аудитория, наречени "Тайните на успешната комуникационна стратегия".
Бракът между представители на различни християнски деноминации може да бъде предизвикателен, но не е невъзможен. Днес ще ви покажем това. Как различията в религиозните празници и обичаи могат да бъдат преодолени чрез взаимно уважение и разбиране? Когато партньорите говорят открито за своите религиозни убеждения и очаквания, се избягват недоразумения..
Във "Време за наука" насочваме внимание към темата за киберсигурността на тийнейджърите. Как да помогнем на юношите, които често знаят повече от нас за онлайн пространството, да се предпазят от рискове – питаме Константин Веселинов , основател и управляващ директор на CENTIO, компания с над 20-годишна история, фокусирана върху киберсигурността...
Учебната година започна и за 405 български неделни училища по света, според статистиката на МОН. Какъв е пътят към утвърждаването на българския език като част от образователните системи на други държави и към приемането му за матуритетен? Как могат да си сътрудничат лекторите по български език в чуждестранните университети и учителите в..
"Образование без цел" – така е озаглавено новото изследване на Института за пазарна икономика (ИПИ). То показва резултатите на средните училища в страната с фокус върху най-слабо представящите се. Зорница Славова от ИПИ коментира в "Нашият ден" събраните данни. Славова заявява: "Видяхме примери на образование, което е без цел и като..
Защо протестират родителите срещу идеята за въвеждане на предмета "Добродетели и религии" и как гледат на предлаганите от МОН промени в началния час на учебния ден, забраната на мобилни телефони в училище и идеята за включване на природните науки в матурата след 7 клас – разговор в "Нашият ден" с Давид Кюранов от Асоциация "Родители"...
Той е аерокосмически инженер. Роден е в Пловдив където завършва Английската езикова гимназия. От малък се интересува от математика, физика, химия и..
"Букварко" е образователен проект, който превръща българската азбука в музикално приключение. Той представлява колекция от 30 оригинални песни, които..
Петър Георгиев Рей е завършил НАТФИЗ. От 1991 г. живее и твори в Канада. В последната година се е установил в Берлин. Той е мултижанров творец актьор,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg