Изминаващата седмица ни отвежда в забързания свят на културния живот, където разнообразие и изобилие на изкуства ни предизвикват да изберем какво да гледаме, слушаме и усещаме. В студиото на "Нашият ден" се включват двама известни личности от сферата на изкуствата – Стефани Стоева, автор на подкаста "Термодинамика" и член на екипа на Регионалния център за съвременни изкуства "Топлоцентрала", и Асен Терзиев, ръководител на катедра "Театрознание" в НАТФИЗ.
Как хората избират представленията, на които да отидат? Според Стефани Стоева, заглавията играят ключова роля. Тя отбелязва, че българската публика обръща внимание на заглавията, като примери за привлекателни заглавия и постановки споменава предстоящи събития в "Топлоцентрала" като "Решението" на Александър Мануилов и "Паноптикум", които съчетават интересни социални и политически послания със силна артистична изразност. Тя призовава публиката да отдели време за културни преживявания и да се включи в този обогатяващ процес.
Споделяйки вижданията си, Асен Терзиев подчертава важността на разбирането на публиката. В съвременния свят, където изкуството се състезава за вниманието на зрителите с големи медийни и развлекателни индустрии, познаването на публиката според него е от съществено значение. Той споделя впечатления от последната премиера в Театър "Българска армия" на пиесата "Племе", описвайки я като силен и вълнуващ театрален опит.
По отношение на “новите критици“ в българския културен пейзаж, Асен Терзиев подчертава значението на адаптирането към новите жанрове като подкасти и видеоканали в YouTube.
В крайна сметка, разговорът ни ни напомня за богатството и разнообразието на културата, която ни обгръща, и за необходимостта да се отдели време и внимание на изкуството и неговата разнообразна публика.
Чуйте разговора в звуковия файл.
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg