Ако погледнем филмографията на Тодор Чапкънов, ще видим редом до името му да стоят над 20 филма и сериала, като сред тях е и един от най-големите нидерландски екшъни през последните години – "Черният лотос". Могат да бъдат прибавени и още близо 50 продукции, в които участва като първи асистент или секънд юнит, тук са включени филми като "Непобедимите 4", "Бодигард на убиеца", "Код: Лондон", "Варваринът". Бил е асистент режисьор и на филма на Питър Уиър "Тhe way back", с участието на Ед Харис, Колин Фарел, Марк Стронг и др. И макар Чапкънов да държи на теорията, че трябва да си много добре подготвен, когато снимаш дадена продукция, защото тъкмо това ти гарантира известна свобода на снимачния терен, режисьорът определя снимачния процес като детска градина.
"Ние сме се събрали с приятели и днес сме си измисли да играем тези сцени – преследване с коли, тайни разговори, разговори за бъдещето… – казва той. – Цялото това нещо е ново за всички и ни е като за първи път, затова и няма как да не се забавляваш и да не гледаш на него като на детска игра. Всичко друго според мен е преекспониране на важността на това, което правим."
За Тодор Чапкънов киното е неговата съдба, но въпреки това той е положил нужното старание и подготовка, отдал е търпението си, за да бъде режисьора, който е днес. Опитът, по негови думи, е важен, но още по-важно е да знаеш как да го използваш в дадената ситуация. На терена всичко е комуникация и трябва да се върши с усмивка, за да бъде работата приятна за всички. Смята, че е възпитан в съвременното кинозвучене и винаги се вълнува, когато снима дадена продукция. Само така успява да запали и останалите от екипа да повярват в неговата идея. А идеите обикновено му изникват по всяко време, най-добре се подрежат в главата му, докато е за риба. Всъщност именно той е и първият зрител на всеки свой филм.
Чапкънов се е отдал на седмото изкуство, което умее да забавлява, тъй като смята, че "хуморът много по-пълноценно изкарва човешките качества и драмата и много по-лесно зрителят става съпричастен към съдбата на героя".
Някъде там намира и общ път с Алекса Баласевич, сръбски продуцент и сценарист. След като го открива в Инстаграм – една от социалните мрежи, на които Чапкънов не отделя особено внимание, Баласевич го кани да стане режисьор на филма "Мегдан: между водата и огъня", който имаше световна премиера на 28-ия София филм фест.
"Съвременен филм, динамичен, с хумор, защото е сръбски филм и нямаше как в моето разбиране за такъв да няма смях, но си има и сериозни елементи, има и любовна история, перипетии, обрати. Много интересни са персонажите, които изградихме вътре", казва Тодор Чапкънов.
В "Мегдан" участват известни ММА бойци, а актьорите – някои от големите звезди на сръбското кино в момента – са преминали през нужните тренировки, за да се научат да водят естествена битка на екрана. На всеки три дни екипът снима на ново място, което превръща снимачния процес в истинско приключение. Както казва Чапкънов, "голямо предизвикателство, но и голямо удоволствие".
Ако си пуснете звуковия файл, ще чуете още:
- подробности около работата върху спортната драма "Мегдан: между водата и огъня", която се развива сред пулсиращите ритми и хаоса на балканския нощен живот, където Петър – бивша спортна звезда, превърнал се в охранител в нощен клуб, се впуска в рисковано приключение, за да спаси своя затъващ отбор по водна топка.
- каква е особената хореография в екшън сцените и има ли екшън в любовта?
- защо Тодор Чапкънов избира актьора Христо Петков да се изправи в битка срещу легендата на бойните изкуства Рико Верхувен в нидерладския екшън "Черният лотос"?
- какво превръща снимките на филма "The way back" във второ училище по кино за режисьора?
- защо животът на Чапкънов отново е кино дори когато не снима такова?
В aртпространството на галерия Heritage, новият aртцентър в сърцето на София, е представена самостоятелна изложба на художника от старата школа майстори – Симеон Кръстев, която е обединена под мотото "2 in 1". Вернисажът колаборира две различни техники, а именно, акварел и маслена живопис. Откриването на експозицията предизвика жив интерес в..
Каква е разликата между западните и източните книжни панаири и форуми за литературен обмен? Как читателите в арабския свят се сдобиват с хартиени копия? Кои международни практики биват успешно интегрирани на българска почва и какъв е пътят на една книга от написването ѝ до преводи и чуждестранни издания? Гост на предаването "Литературата. Начин..
Професор Боян Добрев е ръководител на катедра "Стенопис" в Националната художествена академия и е доктор по изкуствознание и изобразителни изкуства. Създател е на множество мултимедийни реализации за нуждите на Министерството на външните работи, Софийски университет "Св. Климент Охридски", Министерство на икономиката, Посолството на САЩ в България,..
Илюстраторката и графична дизайнер Александра Рамирес е базирана в Лондон вече повече от 10 години. Нейната работа е насочена към дигиталния дизайн, но в изложбата си Slam Dunk в столичното галерийното пространство L44 Рамирес изразява огромната си любов към спорта и баскетбола, експериментирайки с техниката ситопечат. Александра е специализирала в..
Със своя "НЕпътеводител за Италия от А до Я" блогърът и пътешественик Иван Кръстев потапя читателите в магията на така наречената "Страна на Ботуша". Кръстев работи в строгата сфера на финансите, но неговата страст е пътуването. Като пишещ пътешественик той членува в Асоциацията на журналистите и писателите по туризма (АБУЖЕТ)...
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен..
Тази година Европейската лаборатория по физика на елементарните частици (ЦЕРН) отбеляза своята 70-годишнина. ЦЕРН е основан от 12 европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg