Преди още официално да стартира предизборната кампания 2 в 1, ние, обикновените избиратели, сме свидетели на грозни скандали, обвинения, подливане на вода между отделните политически субекти. Тези от нас, които не изключват телевизорите си, защото не искат да бъдат част от тази грозна игра, със сигурност предвиждат още по-тежки сцени между политиците, за да бъде задържано вниманието ни, да бъде контролиран интересът ни, да се повиши адреналинът ни или просто за да бъдем втвърдени електорално.
Обстрелът с политически послания се засилва предизборно, но всъщност не престава никога. Как политиците отправят своите платени политически послания в социалните мрежи, например? Как се създават "на тъмно" собствени мрежи за влияние, с които да бъдем манипулирани? Има ли етика микротаргетирането на гласоподавателите? За всичко това разговаряме в "Мрежата" с Тодор Галев от Центъра за изследване на демокрацията.
Политикът като продавач на... надежда
"Методите на продажба са изключително префинени и най-често стремежът е да се скрие, че това е политическа реклама, т.е. целта е "да ти пробутат идеята" по такъв начин, че ти да я възприемеш като нещо, което отговаря на твоята гледна точка. И заради това говорим за явна и за скрита политическа реклама както в социалните медии, така и в традиционните медии.
В България има достатъчно знаци, че много голяма част от това съдържание, което би трябвало да бъде обозначено като платено съдържание в печатните медии, не носи такъв знак. В социалните медии е малко по-различна ситуацията. Ако вземем за пример Фейсбук, която е все още най-голямата социална медия в България, с най-много потребители, то ще видим, че там нещата се случват по два начина. Единият начин е вие да пуснете някакво съобщение, което е безплатно и стига до определен кръг лица. Това обикновено е пост, който носи някакво политическо послание. Такова съобщение носи и определен тип политическа реклама за определено становище на някой политик или на политическа сила. Ако това е безплатно, няма проблеми. То стига до определен брой хора, които виждат кой го е излъчил.
Когато обаче алгоритъмът на ФБ засече нещо, което той смята за политическо послание или реклама, свързана със социални въпроси, защото такава е дефиницията на ФБ, то той казва, че трябва задължително да се идентифицира кой е рекламодателят, т.е. кой е този, който плаща някаква сума, за да стигне това съобщение до по-голям брой хора, защото платените съобщения стигат до много по-голям кръг хора. И тук опираме вече до етичната страна на това разпространение на политически съобщения."
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл.
Анджела Иванова е част от малък екип, чието производство на биоразградими опаковъчно и ламиниращо фолио, е готово, буквално на "нисък старт" да започне с пълна пара. Годините експерименти, тестове, сертифициращи процедури и търсенето на машина се увенчават с успех, защото успехът определено очаква продуктите на компанията на Анджела и..
А сега накъде? Това е въпросът, който често си задават младите хора след завършване на университет. Точно за тях е платформата Education+. Тя е създадена от млади хора за млади хора и цели да се справи с младежката безработица. Тази иновативна платформа успя да впечатли журито на тазгодишното издание на “Академия за иновации”. В ефира на рубриката..
В ефира на “Нашият ден” инж. Венцислав Славков , управител на "БДЖ – Пътнически превози" ЕАД, сподели информация за текущите инициативи и предстоящите подобрения в железопътния транспорт в България. Той разказа, че от вчера е започнал да работи извънреден сутрешен влак за Бургас , който спира на спирка "Искърско шосе", за да осигури връзка с Летище..
Ден преди посрещането на изгрева с July morning на Uriah Heep от много българи, си припомняме друг хит на групата – Easy livin’ – "Да живееш лесно". Всъщност стремежът към по лек и пълен с повече удобства живот е движил човешката цивилизация, откакто съществува човечеството. Техническите придобивки обаче и разцветът на консуматорското общество..
Деветнадесетата световна среща на българските медии, традиционно организирана от БТА, се проведе в Одеса, Украйна, между 18-21 юни, под мотото "Медии и общност". Наред с много срещи на различни нива, наред с посещението на ключови места, градове и села, свързани с българите и историята им в Украйна, бяха сключени договори и подписани меморандуми за..
Лято, море и различни култури а ще се срещнат в Созопол на 18-ия Международен младежки фестивал-конкурс на изкуствата "Музите" (от 5 юли до 15 юли) ...
З а женската сексуалност и за мъжкия поглед към жените, поглед, който срещаме върху билбордове, рекламни пана, публични пространства, корици на модни..
Проф. Сергей Герджиков е претворил в книгата "Мексико – 1001 чудеса на света" пътешествието си из Мезоамерика. Мексико винаги е любопитна тема, особено с вещ..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg