Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Онлайн медии и аудитория – трикове за привличане на внимание

Снимка: pixabay

Среди разнообразието на медийните платформи се издигат онлайн медиите като особено важен сектор на съвременната медийна сцена. Катерина Войнова, преподавател в Катедрата по български език на СУ "Св. Климент Охридски" и автор на книгата "Жанрови и стилистични особености на онлайн медиите", споделя своите наблюдения относно езиковите особености и манипулативните стратегии, които се използват в този сектор.

За разлика от класическите медии, онлайн медиите демонстрират разнообразие в езиковата си стратегия. Както пояснява Войнова в рубриката “Епизоди от живота“ на предаването “Нашият ден“ има сайтове, които следват стандартите на книжовния български език, докато други се насочват към привличане на внимание чрез използването на езикови средства, които са по-близки до разговорния стил.

Използването на агресивна лексика и враждебно говорене са характерни за медийния дискурс както в миналото, така и днес. Според нея журналистите често се употребяват негативни глаголи и епитети, за да наложат определени образи на обществени личности и институции.

В разграничаването между социалните мрежи и онлайн медиите, Войнова отбелязва влиянието на разговорността, която е характерна за платформите за социални мрежи. Това влияние се отразява в стила и тонът на публикациите в тях.

Стратегиите за привличане на вниманието на аудиторията в онлайн медиите са многобройни. Създаването на сензационни заглавия, използването на експресивни изразни средства и хиперболизацията са често срещани методи, които целят да привлекат вниманието на потребителите.

Заглавията играят ключова роля в привличането на читателите, като често се използват такива, които не разкриват достатъчно информация за съдържанието на статията. Това създава интрига и повишава интереса към материала.

В разговора тя посочва още, че в сферата на онлайн медиите често се срещат и неистински новини, които могат да бъдат разделени на две основни категории - апокалиптични сценарии и клюки за популярни личности. Тези стратегии на манипулация са насочени към привличане на внимание и генериране на реакции, което увеличава трафика към съответните медийни платформи.

Чуйте разговора в звуковия файл. 


По публикацията работи: Зоя Димитрова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Весела Райчинова

Весела Райчинова оглави новата Асоциация на българските културни сдружения в чужбина

През тази седмица в Изпълнителна агенция за българите в чужбина беше учредена Асоциация на българските културни сдружения в чужбина. На учредителната среща присъстваха представители на различни културни сдружения на български творци, живеещи зад граница. Заедно в подкрепа на българските културни дейци зад граница От каква подкрепа се нуждае..

публикувано на 31.07.25 в 11:33
Русенска опера

Магията на "Carmina Burana" под открито небе в Русе

На 20 август от 20:30 ч. площадът пред Русенската опера ще се превърне в сцена под открито небе за едно от най-впечатляващите музикални събития на това лято — концертното изпълнение на "Carmina Burana" от Карл Орф. В събитието ще участват сопраното Даниела Караиванова, тенорът Георгиос Филаделфевс и баритонът Венцеслав Анастасов, както и хорът и..

обновено на 31.07.25 в 10:38
Александър Кашъмов

Не е нормално да получаваме казуси, които поставят под въпрос основите на демокрацията

Събеседник в "Нашият ден" е адвокат Александър Кашъмов, изпълнителен директор на Фондация "Програма Достъп до информация". Тема на разговора са предизвикателства пред съдебната система, арестите на кмета на Варна Благомир Коцев и общинските съветници от ПП-ДБ във Варна, делата-шамари. Легитимни ли ще бъдат юридическите актове на лицата с изтекли..

публикувано на 31.07.25 в 10:13
Албена

Какви са правата ни като здравноосигурени пациенти по време на отпуск

По време на летни отпуски и почивки често се случва да се наложи медицинска помощ, докато се намираме извън постоянния си адрес или здравен район. Какви са нашите права в такива ситуации и какви документи трябва да носим, разяснява  Цветанка Георгиева – главен експерт по методология и договаряне на извънболничната и денталната помощ в Националната..

обновено на 30.07.25 в 11:53

Първа долекарска помощ на пътя

Първа долекарска помощ – политравматизъм, фрактури и реанимация – какво трябва да знаят хората, ако се наложи да окажат първа помощ, обяснява в Lege Artis д-р Марчо Марков , специалист ортопед. "Травматизмът – пътнотранспортен, битов – в летните месеци е много нашумяла тема във връзка с многобройните пътувания, почивните дни, напрегнатото..

публикувано на 30.07.25 в 11:29