Фотографската изложба "Перфектни тела" на хореографа и визуален артист Коста Каракашян и фотографа Алекс Костадинов изследва начина, по който танцовите артисти разглеждат и оценяват сами телата си. Танцуващото тяло бива наблюдавано, коментирано, манипулирано и отхвърляно многократно в рамките на танцовата кариера под погледите на преподаватели, публика и колеги.
Изложбата цели да предизвика публиката и танцьорите, които участват в нея да преосмислят концепцията за перфектното тяло като едно силно и устойчиво тяло. Вдъхновението за проекта идва от дългогодишния опит на Коста Каракашян като професионален танцьор и полемиката около телата на танцьорите като едновременно атлети и артисти. Телата, които са пред обектива са на танцьори, на които многократно е казвано, че имат "грешното" тяло за успешна танцова кариера. Всеки от тях позира за два вида портрети – такива, които ги сблъскват с тези черти на телата им, които са били повод за угризение, и такива, в които оставят жизнената сила на танца да ги води свободно.
"Танцьорите са не само артисти, но и атлети, които трябва да поддържат един почти невъзможен баланс от сила, лекота, грация и красота в тяло, което трябва да бъде и издръжливо. Повечето танцьори, често заради негативни коментари от преподаватели или колеги, имат проблеми с приемането на тялото си. Искахме да изследваме всичките тези емоции и да създадем една безопасна среда за танцьорите, които се включиха в нашата отворена покана да изследват своите взаимоотношения с телата си и да отворим диалог и с публиката за невидимите трудности зад красотата на танцовото изкуство.", споделя хореографът Коста Каракашян.
"Перфектни тела" може да разгледаме до 9 юни в галерия "Куб" в Регионалния център за съвременни изкуства "Топлоцентрала" в София.
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg