Новите технологии промениха киноиндустрията. Изкуственият интелект е следващото ниво от развитието на седмото изкуство. Той ще трансформира киното, като вдигне летвата много високо в качествено отношение.
Кинокритикът Зорница Аспарухова коментира, че цифровизацията взема превес над класическата технология, най-вече заради комерсиализацията. Влагат се максимално повече пари, за да се изкара максимална печалба.
Журналистът Драгомир Иванов е на мнение, че има място и за доброто старо кино. Новите технологии се използват за съживяване на класическия филм.
По време на тазгодишния филмов фестивал в Кан легендарният режисьор Джордж Лукас, заяви, че използването на изкуствен интелект в киното е неизбежно и направи интересно сравнение, като каза: "Това е все едно да кажете: Не вярвам, че тези автомобили ще работят. Нека просто си останем с конете. И да, можете да го кажете, но светът не работи така."
В последно време в гореща тема се превърна дебатът за използването на изкуствен интелект в артистичните среди. Стачката в Холивуд беше не само за заплащането на хората, създаващи филми, но и за техните права в условията на бързо развиващите се технологии.
За възможните начини за използване на изкуствения интелект в киноиндустрията – Велин Манов с кинокритика Зорница Аспарухова и журналиста Драгомир Иванов в предаването "Какво се случва".
Снимка: DALL·E 3 и Милена Лекова, БНР
Днес, 31 март, Центърът за развитие на човешките ресурси, Столичната библиотека и ПЕН Центърът отбелязват инициативата "Ден на европейските автори". За събитието и акцентите в програмата разказва Блага Евтимова, началник на отдел "Информационно обслужване" в Центъра за развитие на човешките ресурси. С нея разговаря редакторът Ани..
"Да летиш с плавници" на режисьорката Мария Аверина неотдавна беше избран за най-добър български документален филма на фестивала Master of Art в София. Лентата е създадена по идея на журналистката Мариана Светославова, която става и сценарист - тя научава за Мишев от Фейсбук и е силно впечатлена от забележителната му световна кариера. В "Трамвай..
Как чрез средствата на кинематографията могат да бъдат отразени социално значимите теми, дълбоко свързани с реалността, в която живеем? Филмите в международната селекция на 29-ия София филм фест дават отговор на този въпрос. Историите на три от заглавията в програмата на фестивала отвеждат зрителите в Беларус, Албания и Сърбия, където теми са..
Театрално сдружение Enso и I Am Studio представят спектакъла "Канкун" по едноименното произведение на известния каталонски драматург Жорди Галсеран. Постановката е режисирана от Антон Угринов. Сценографията е на Илияна Кънчева, а музиката е създадена от Калин Николов. В ролите се превъплъщават Александра Димитрова, Камелия Хатиб, Веселин Петров..
Названията на две настоящи изложби препращат към времена, места и неща, които ще видим или няма да видим. А галериите, в които са представени, препращат назад в миналото - във времето, когато бизнесът в България започна да обръща по-сериозно внимание на съвременното изкуство. Изложбата "Време усукано около място, усукано около време" на Калина..
На кого от политическите играчи за какво може да се вярва в преговорите между Русия и Украйна с посредничеството на САЩ – коментира в "Мрежата"..
"Мозъчната дейност обработва информацията, ако това е сходство с компютърната дейност – да, има такова. Мозъкът – това е неговата функция да обработва..
Чаровният и слънчев вокал Велека Цанкова е в студиото на "Семейно радио" заедно с бързащия за репетиция Михаил Йосифов, който се включва по телефона...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg