Сякаш деликатната и дълбока поезия на Йордан Велчев, който дебютира през 1979 с "Римски стадион" остава встрани след излизането на най-известните му книги "Градът между Изтока и Запада. ХІV – ХVІІ век" и трите тома на "Балканският човек XIV – XVII". Онези, които са чели поезията му, едва ли ще се съгласят с това, защото, както пише Марин Бодаков за книгата му "Събиране на значенията":
"В тази поезия има стихове, които обичам – заради срамежливата им патетика, заради отказа на изреченията от сказуеми, заради тъжната им доблест, заради непринуденото им благородство, заради усещането, че те ме свързват пряко с велики митове: кой пее алилуя за приятелствата мъртви; благодарност, скрита в истината; от уроците на читанките се сипят думи, подготвящи/ бъдещите ни изгнания; каквато тишина – такива хора… И разбирам все повече и повече този отронил се от устата на поезията трагизъм. Разбирам горестта на човека, виждащ не само в миналото, но и в настоящето града, който все по-малко хора виждат. Разбирам опиянението на Велчев от словото, което не може да спре да се бори с разчовечаването – и продължава да се опитва да концентрира значенията."
Преди дни пловдивчанинът Йордан Велчев представи в София двете си книги: стихосбирката "Това, което е" и "Милиони малки убийства", есеистика. В препълнената с публика от висок порядък книжарница "Гринуич" за тях говориха проф. Георги Каприев и редакторът Иво Рафаилов. Чуйте какво каза авторът.
Снимки – Жанет 45 и личен архив
В програмата на тазгодишната Киномания е включен филмът "И това е за тази Коледа" на режисьора Петър Вълчев, В него се разказва за възрастен мъж, който разбира, че ще посрещне Коледа сам. В навечерието на семейния празник той разбира, че с дъщеря си и нейното семейство няма да прекарат заедно. И решава да прекара деня на гроба на починалата..
В редакция "Хумор и сатира" обичаме да пътуваме и затова често пъти поглеждаме към далечни страни, та да знаем какво ни чака, ако вземем, та най-сетне хванем самолета нанякъде. Тази седмица погледнахме и към Япония, а какво видяхме можете да разберете в неделя веднага след новините в 18 часа, когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала..
Оказва се, че много от читателите на Христо Мухтанов са очаквали третата му книга да е също с поезия. Изборът да пише и издаде поетичните си фрагменти в "Полюсът на живота" обаче е печеливш. Прозите на Мухтанов остават поетични, защото, както казва Валентин Дишев, "онова, което наричаме желание да се срещнеш със себе си, да се опознаеш, да..
Какво превръща медийните сензации в неразрешени загадки? Кое в действителност наричаме "феномен" и нужни ли са непременно отговори на всички въпроси? Едва ли ще прозвучи като изненада за някого, че колкото по-загадъчни и необясними са някои случаи или явления, толкова по-силно те провокират любопитството и желанието ни да се доберем до истината. Коя..
В пространството на джаз клуба In The Mood художникът Орлин Атанасов откри самостоятелна изложба с необичайно заглавие "Странни мисли по никое време". Работите са в техниката на асамблажа и колажа. Творецът съчетава разнообразни материали, които открива на битака, или които морето "връща" на брега "вече обработени", за да създаде своите творби...
От 10 до 15 декември ще се проведе Софийския международен литературен фестивал в НДК. Дария Карапеткова , координатор на събитието, запознава..
В рубриката "Темите на деня" екипът ни имаше удоволствието да разговаря с Теодора Нишков, известна още като Принц Датски, и доц. д-р Александър Нишков,..
"Безсъдбовност" е най-известният роман на унгарския писател от еврейски произход Имре Кертес. Това е първата книга от неговата трилогия за Холокоста,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg