Наричат "Гунди – легенда за любовта" киносъбитието на десетилетието у нас. Причината са колкото всичките над 500000 продадени билета, които превръщат филма в най-гледания от 1989 година насам, и тълпите от хора на различна възраст, които извиват опашки пред касите на кината, толкова и отдаденият екип, който от пораждането на идеята за филмовия разказ до създаването му вярва в посланието, което носи. С това една легенда за любовта пише история за кино. Навярно така се получава, когато разказваш с отдаденост за човек като Георги Аспарухов.
Макар всеки от екипа да е имал усещането, че е част от нещо магично, никой не е очаквал "Гудни – легенда за любовта" да постигне толкова голям успех сред зрителите си, немалко от които са го гледали повече от веднъж. Вдъхновяващото всъщност е, че филмът успява да обедини хората във време, в което сме привикнали към концепцията за разединение.
Според Димитър Димитров, режисьора, благодарение на когото "Гунди – легенда за любовта" е точно тази филмова история, която можем да гледаме днес, в това е и смисълът на киното, а и на културата въобще – да обединява народа в мислите, целите и вярванията му.
Парадоксалното е, че отново история от времето на комунизма е в основата на киноразказа, който привлича така силно зрителите вече повече от четири седмици.
"Това, което се видя, е че българският зрител има вкус и има око, а и е адски взискателен вече, защото се гледат много чужди филми, за разлика от преди 15-20 години, когато беше по-трудно. Сега кликаш и гледаш всичко, което е по света, то стига до теб за 2 секунди за 15-16 лева на месец. И ние като автори сме длъжни да не обиждаме зрителите с това, което правим. Ние сме длъжни, особено ако харчим пари, които са от Националния филмов център, т.е. това са и техни пари, да не ги обиждаме, да ги уважаваме и да им даваме качествени продукти. Качествени казвам като ниво на киноразказ и киноезик", обясни в "Кино с думи" Димитър Димитров по отношение на това с какво не бива да се прави компромис в киното. Според него трябва да запазим българската идентичност в темите и историите, които се разказват на екрана.
"За да си в тази професия, първото и най-важно нещо, което трябва да спазваш, е да си верен на себе си. Започва се оттам ти да имаш вътрешния барометър на това какво искаш да постигнеш, каква е целта ти и да гледаш напред и нагоре, а не да мислиш за задоволяване на собственото си его и на собствените си нужди – финансови или за слава", допълни Йордан Марков, създател на визуалните ефекти в "Гунди – легенда за любовта".
Той разказва в ефира на "Кино с думи" за вярата и вдъхновението, с което е работил по филма, за екипа, с който е споделил радостта от създаването на всеки малък детайл от визуалната му среда, за значението на добрия пример в киното и за ролята на човека, който дирижира всичко това, а именно – режисьора.
В звуковия файл можете да чуете още:
• какво означава да се чувстваш като баща на филма, който създаваш;
• защо е важно да си смел в решенията си и да заставаш зад името си, когато работиш по един филм;
• как се създава позитивна среда по време на един снимачен процес, особено когато 150 човека са вперили поглед в теб;
• защо най-добре свършената работа е тази, която остава незабелязана;
• защо Иван Христов и Андрей Арнаунов са продуценти за пример;
• защо "шапки долу за режисьора" е в дъното на добрия екип.
Това са едни от най-често използваните думи от днешните тийнейджъри. "Няма какво да се обърка" се превръща и в девиз на TRAP Fest – фестивалът за култура, музика и младежка енергия. Това лято той отново събра млади хора от цялата страна с концерти, сцени и незабравими емоции. Създателят на едно от най-новите читалища у нас и организатор на..
Как се ражда поетът? На този въпрос се опитва да даде отговор Никола Петров, който представи своята книга "Ето го разкаяния победител" на 41-вите Празници на изкуствата "Аполония". "Това е въпрос на емпирично доказване, което вероятно ще включи някакви генетични проучвания и проучвания на това как средата влияе, ако приемем, че те не се раждат изцяло..
Това, което открих още при първия прочит е как, през цялото време, през целия си живот искаме да бъдем колкото се може по-свободни и неограничени, но сами се ограничаваме и всъщност нашата свобода зависи изцяло от нас… казва Яна Титова за пиесата на Захари Карабашлиев "Лисабон". Яна Титова е режисьор на спектакъла на Младежкия театър...
След като получи “Специалната награда на журито” на Международния филмов фестивал “Любовта е лудост”, “Диви ягоди” беше представен на публиката на 41-вата “Аполония”. Дебютът в игралното кино на Татяна Пандурска е по документалните разкази “Забравените от небето” на Екатерина Томова и разказва за архитект Дафни Бело от Ню Йорк. Дафни неочаквано..
Георги Борисов представи двутомника си "Моите истории" в Художествената галерия в Созопол в рамките на 41-вите Празници на изкуствата “Аполония”. Литературният труд обхваща дълъг период от живота му – от 1973 до 2023 година. Без да нарича томовете дневник, спомени или да определя изобщо жанра им, авторът "представя непубликувани свои..
На 10 септември дворът на Драматичния театър в Пловдив ще се превърне в сцена за една специална музикална вечер. Певицата и пианистка Александра Борисова –..
Георги Борисов представи двутомника си "Моите истории" в Художествената галерия в Созопол в рамките на 41-вите Празници на изкуствата “Аполония”...
В "Нашият ден" гостува Катя Костова , създател на АртТеатър Берлин – място, на което българите в Германия имат възможността да се срещнат с българската..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg