 4
						
													
								
								4
							
											
											Наричат "Гунди – легенда за любовта" киносъбитието на десетилетието у нас. Причината са колкото всичките над 500000 продадени билета, които превръщат филма в най-гледания от 1989 година насам, и тълпите от хора на различна възраст, които извиват опашки пред касите на кината, толкова и отдаденият екип, който от пораждането на идеята за филмовия разказ до създаването му вярва в посланието, което носи. С това една легенда за любовта пише история за кино. Навярно така се получава, когато разказваш с отдаденост за човек като Георги Аспарухов.
Макар всеки от екипа да е имал усещането, че е част от нещо магично, никой не е очаквал "Гудни – легенда за любовта" да постигне толкова голям успех сред зрителите си, немалко от които са го гледали повече от веднъж. Вдъхновяващото всъщност е, че филмът успява да обедини хората във време, в което сме привикнали към концепцията за разединение.

Според Димитър Димитров,  режисьора, благодарение на когото "Гунди – легенда за любовта" е точно  тази филмова история, която можем да гледаме днес, в това е и смисълът на  киното, а и на културата въобще – да обединява народа в мислите, целите и  вярванията му.
Парадоксалното е, че отново история от времето на комунизма е в основата на киноразказа, който привлича така силно зрителите вече повече от четири седмици.
"Това, което се видя, е че българският зрител има вкус и има око, а и е адски взискателен вече, защото се гледат много чужди филми, за разлика от преди 15-20 години, когато беше по-трудно. Сега кликаш и гледаш всичко, което е по света, то стига до теб за 2 секунди за 15-16 лева на месец. И ние като автори сме длъжни да не обиждаме зрителите с това, което правим. Ние сме длъжни, особено ако харчим пари, които са от Националния филмов център, т.е. това са и техни пари, да не ги обиждаме, да ги уважаваме и да им даваме качествени продукти. Качествени казвам като ниво на киноразказ и киноезик", обясни в "Кино с думи" Димитър Димитров по отношение на това с какво не бива да се прави компромис в киното. Според него трябва да запазим българската идентичност в темите и историите, които се разказват на екрана.
 "За да си в тази  професия, първото и най-важно нещо, което трябва да спазваш, е да си верен на  себе си. Започва се оттам ти да имаш вътрешния барометър на това какво искаш да  постигнеш, каква е целта ти и да гледаш напред и нагоре, а не да мислиш за задоволяване  на собственото си его и на собствените си нужди – финансови или за слава",  допълни Йордан Марков, създател на визуалните ефекти в "Гунди – легенда за  любовта".
"За да си в тази  професия, първото и най-важно нещо, което трябва да спазваш, е да си верен на  себе си. Започва се оттам ти да имаш вътрешния барометър на това какво искаш да  постигнеш, каква е целта ти и да гледаш напред и нагоре, а не да мислиш за задоволяване  на собственото си его и на собствените си нужди – финансови или за слава",  допълни Йордан Марков, създател на визуалните ефекти в "Гунди – легенда за  любовта".
Той разказва в ефира на "Кино с думи" за вярата и вдъхновението, с което е работил по филма, за екипа, с който е споделил радостта от създаването на всеки малък детайл от визуалната му среда, за значението на добрия пример в киното и за ролята на човека, който дирижира всичко това, а именно – режисьора.
В звуковия файл можете да  чуете още:
  • какво  означава да се чувстваш като баща на филма, който създаваш;
  • защо  е важно да си смел в решенията си и да заставаш зад името си, когато работиш по  един филм;
  • как  се създава позитивна среда по време на един снимачен процес, особено когато 150  човека са вперили поглед в теб;
  • защо  най-добре свършената работа е тази, която остава незабелязана;
  • защо  Иван Христов и Андрей Арнаунов са продуценти за пример;
  • защо  "шапки долу за режисьора" е в дъното на добрия екип.
Яна Георгиева и Маргита Алексова са две от дамите в Time2Dare – първият изцяло женски екипаж, завършил регатата Aegean 600 – труден и технически ветроходен маратон, който се провежда по време на мелтемите в Егейско море. Емилия Зафираки е журналистка, която ще води тазгодишното двадесeто издание на "Дни на предизвикателствата". Светослав Драганов е..
Красота, великолепие, блясък, финес и разкош – всички тези определения са преписани като синоними на изяществото. А то преди всичко придружава изкуството. Изяществото обаче е потребно не само в изкуствата, а и в човешките дела. Хората също могат да бъдат изящни, и то не в изтънчеността си, във външните си хубости, а в метаморфозите на борбата си за..
В редакция "Хумор и сатира" следим хода на времето и важните събития, които настъпват едно след друго. Тази седмица съвсем естествено отваряме дума за зимнината и ако искате да научите не само кой е най-големият буркан с туршия в света, но и ред други особено важни факти, слушайте програма "Христо Ботев" в неделя веднага след новините в 18 часа, за..
Яп Робен е определян като "един от най-нежните и ярки гласове на съвременната нидерландска литература". В книгите му "човечността и уязвимостта стоят в центъра на повествованието". На български език са излезли досега два негови романа – "Летен брат" и "Контури на един живот" в превод на Мария Енчева. Яп Робен е писател, поет, преводач, пише..
В епизод 609 "Трамвай по желание" среща своята публика със знаменития музикант от българската рок и поп сцена Александър Александров. Сашо Стила и напоследък Сашо Шерифа са артистичните псевдоними, с които музикантът е познат в музикалните и фенските среди. В новия си проект "Шерифа и Старите кучета" Сашо събира елитни музиканти като Димитър..
Село Ясна поляна се намира в община Приморско, област Бургас и в него живеят над 500 души. Разположено е в полите на Странджа планина, по поречието на река..
Най-дълголетното трио в австралийската авангардна музика ( " ембиънт" , "джаз", "акустичен пост-рок", "минимализъм" са само думи в случая ) се..
В "Нашият ден" гостува издателят и преводач Або , за да представи новата книга с мемоари на Антъни Хопкинс "Справихме се, хлапе" , която..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg
