Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по психоанализа и групова анализа и към университета "Зигмунд Фройд", Виена. От двадесет години се занимава професионално с маркетинг, комуникации, реклама и семиотика на средата. Част е от "Свободно поетическо общество".
"Панспермия" е роман, съдържащ рецензии за 40 несъществуващи, но възможни книги, задаващ натрапчивия въпрос: "Как стигнахме дотук?". Предговорът е на Ани Илков, който пише: "В настоящата книга имаме не ръкопис, а читателски блог, в който критически през мрежата на възможни, но несъщствуващи книги се разбрида нишка по нишка изгнилата идеография на злощастния наш опит за свят – бивш, настоящ и бъдещ."
Ето как Владимир Полеганов въвежда читателите в този роман: "Полина Видас е написала история, където истинското и реалното правят безброй неуспешни опити да се слеят в едно, за да покажат света и в процеса се превръщат от идеи в машини, които произвеждат комични, страшни, изумителни и тъжни ефекти. Ако някога учените синтезират наркотик, който позволява да се преживее общата халюцинация на Борхес, Лем и Бъроуз, трябва задължително да го кръстят на този роман."
Художник е Милена Вълнарова, а редактор Красимир Лозанов.Водеща на премиерата беше Зорница Гъркова, а за книгата говориха Ани Илков, Владимир Полеганов и авторката Полина Видас.
Чуйте репортаж от представянето в галерия "Доза", където можеха да се видят и кориците на несъществуващите романи, рецензирани в "Панспермия".
Галерия "Васка Емануилова", филиал на Софийската градска художествена галерия откри изложба на две съвременни скулпторки от едно поколение, чийто подход към изучаване, изграждане и обработване на формата е различен. “Противоположности и сходства” е озаглавена експозицията на Зоя Лекова и Моника Игаренска в галерия "Васка Емануилова", която до 19..
В редакция "Хумор и сатира" също се дразним от "хвърчащите" по улици, тротоари, градинки и паркове тротинетки, но доброто ни възпитание възпира някои наши пориви. На хората по света обаче явно им е дошло до гуша, защото са подхванали борба с тротинеткохулиганите, която ще наречем "експериментална". Подробности за това и за друго в неделя веднага след..
В четири епизода "Трамвай по желание" представя на своята публика миналото и настоящето, наследството и завещанието на една от най-достойните театрални институции в България – великотърновският драматичен театър "Константин Кисимов". Първата театрална трупа в града се създава през 1870. За нуждата на театъра се закупуват декори, костюми от..
Да си свидетел на пътя на човек, който следва сърцето си, несъмнено е вдъхновяващо. Радослав Владимиров припомня това както с ролята си на Мето в екранизацията на Хайтовия разказ “Сватба” – филм на Магдалена Ралчева с международно признание и с много силно изградена ценността система, така и с всичко, което прави в житейски план, където – за разлика от..
Няколко театрални премиери на българските театри ще има през новия сезон тази есен. Младежкият театър "Николай Бинев“ вдига завеси, за да разкрие завладяващия трепет на "Бурните двадесет“, точно както го е направил Ф. Скот Фицджералд в своя роман "Великият Гетсби“. Спектакълът с премиерни дати 16 и 17 септември е под артистичната интерпретация на..
Международният поетичен фестивал " Софийските метафори" съчетава съвременна поезия, музика, визуални и сценични изкуства по начин, достъпен за широката..
Международният филмов фестивал "Срещу течението" се открива на 11 септември в София, в клуб “Строежа” от 19 часа, когато ще бъдат представени 5 филма, а..
Градът е пазител на стари традиции в занаятите, свързани с обработката на глина. Затова не случайно често е наричан "Керамичната столица на България". Тук..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg