Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Единственият неуспешен актьор е актьорът, който се е отказал – между киното и музиката с Юлиан Костов

Снимка: juliankostov.com

Имаше време, когато – за да бъде представен – се даваше пример, че именно той е общото между римейка на "Бен Хур", популярния американски сериал "24" и трилъра "Код: Лондон". Наричаха го "младия Робърт Де Ниро" и "българската ни следа в Лондон" и винаги се споменаваше, че след 10-ия си златен медал от републиканския шампионат по плуване в България и бизнес мениджмънта в Холандия, решава да се отдаде на актьорската професия, като всичко за него започва след като измежду 5300 кандидати от цяла Англия – той попада в 160-те приети в Националния кралски театър. Всъщност това е и първият кастинг, на който се явява. Днес името на Юлиан Костов е свързано с още немалко успешни холивудски продукции, като третият сезон на сериала "Белият лотос" например, с пътя на Мария Бакалова към голямото кино и "Оскар"-ите покрай него, с продуценството. Да кажем, това на най-добрия български филм тази година според журито на "Златна роза" – Юлиан е копродуцент на "Триумф". Той направи дебют и като режисьор с късометражния си филм "Червеният канал", а вече може да говорим за него и в сферата на музиката, тъй като има няколко парчета, които са на разположение за всички слушатели.

От практиката си Юлиан Костов разбира, че звездите са само на небето, а ние сме меко казано "нищожни" пред предизвикателствата, които ни крие големия и необятен свят. Опитът го е научил, че не резултатът, а пътят е важен. За него актьорството е преди всичко призвание и начин на живот, едно вечно усъвършенстване. Вече осъзнал, че най-същественото е човек да бъде щастлив, Юлиан Костов беше гост в "Кино с думи", за да направи точно това – да говори за кино и щастието от него.

"Много съм щастлив от това, че правя кино и имам привилегията да съм актьор – казва той. – Винаги съм се чувствам много щастлив от това, че се опитвам да правя това, което сърцето ми иска."

Защо обаче това да бъдеш актьор изисква жертви – финансови и в начина на живот? Как преминава кариерата му в Лондон и защо винаги се е целил в това да е конкурентно способен на световния пазар? Защо според Юлиан някои роли са функция на сценария, която е елементарна и не носи артистично удовлетворение и защо освен да развиваш актьорските си умения, трябва да приемаш себе си и като продукт на бизнеса и да знаеш как да се маркетираш?

Костов говори за значимостта на кастинга. Той работи за това да създаде инфраструктура у нас, до която той е достигнал – български актьори да успяват да достигнат до възможностите, които предлага киното извън страната.

"Българинът, независимо в каква професия и сфера е, може да се реализира световно от България, не е нужно да живее в Лондон или Ню Йорк", обяснява Юлиан.

Защо красивото в актьорската професия е, че не знаеш откъде точно ще се появи твоя шанс и как можеш да помогнеш на агентите си да разберат какъв инструмент си всъщност?

Актьорът консултира млади таланти за това как да бъдат част от въпросното кинопроизводство, което е колкото бизнес, толкова и занаят.


От него в звуковия файл можете да чуете повече за:

Методът на Станиславски, при който актьорът се базира на спомените си, за да се идентифицира с образа си – пречи или помага това обаче?

• Каква е антитехниката за този метод, която Юлиан Костов практикува в лондонското студио на Антъни Мендел, в което твърди, че израства като артист и човек?

• Как се активира мускулът на слушане, който засяга мозъка, тялото и реакциите на актьора, и каква е значимостта на партньора, с който си в една сцена?

• Какво е "островна игра"?

• Защо ролята печели най-верният човек за нея, а не най-добрият актьор и защо единственият неуспешен актьор е актьорът, който се е отказал?

• Могат ли високото изкуство и комерсиалното такова да бъдат едно и също?

• Защо "Триумф" – първият филм, в който Юлиан играе на български и покрай който заедно с Мария Бакалова създават продуцентската си къща "Пет океана", с която си поставят за цел да експортират културата ни на всеки бряг по света – е от специалните филми?

• Защо абсурдът е вече навсякъде по света и как "Триумф" може да ни послужи като предупреждение за това да внимаваме кого следваме и на кого вярваме?

• Избираме ли си реално това, в което вярваме и защо гражданският и артистичен дълг на Юлиан Костов е да дълбае в истината на всяко едно нещо – да я търси, но да не я стига?

• Каква социално значима тема засяга дебютът му като режисьор – филмът "Червеният канал", и как преминават работата по него?

Музиката – първата любов на Юлиан. Какви въпроси провокира с нея и как пише текстовете си?


По публикацията работи: Росица Михова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Стефан Щерев (вляво) и Емил Янев

Разсичащият сериал с българско участие

В епизод 580 "Трамвай по желание" представя на своята публика шедьовъра в жанра на документално-художественото кино – сръбско-българския минисериал "Операция Сабя". Да припомним. "Сабя" е името на операцията по залавянето на организаторите, поръчителите, извършителите и предателите през 2003 година. Над 10 000 са разпитаните заподозрени, 4500..

публикувано на 06.03.25 в 17:55

Герила гърлс: жените и изкуството на протеста

Световноизвестният артистичен колектив " Герила Гърлс" (Guerrilla Girls) гостува за първи път в България на 6 март от 18.00 ч. в Националната галерия – "Квадрат 500". Анонимните художнички, които по време на своите акции носят маски на горили, ще представят ретроспективната изложба "Изкуството да си непослушна". Експозиция включва..

публикувано на 06.03.25 в 15:02
Катрин Деньов

Мемоарната книга "Самата аз" събира съкровените мисли на Катрин Деньов

Мемоарната книга "Самата аз" съдържа спомени на френската актриса Катрин Деньов, писани по време на снимките на емблематичните филмите "Тристана", "Танцьорка в мрака", "Индокитай". Катрин Деньов е от онези личности, за които е измислено понятието "икона". Актриса, без която не можем да си представим френското кино, и то в епохата на други..

публикувано на 06.03.25 в 13:05

Откриване на изложбата "Жената. Тематични образи на времето" във Велико Търново

Художествената галерия "Борис Денев" във Велико Търново открива днес изложбата "Жената. Тематични образи на времето" с творбите на 90 художници. Произведенията в разделите живопис, графика и скулптура, създадени в периода от 20-те до 90-те години на ХХ век, са част от богатия фонд на галерията.   С директора на галерията Мартин Митев, разговаря Ани..

публикувано на 06.03.25 в 12:19
Галерия Credo Bonum – Александър Габровски, Призрака на призрака, 2025

Младите художници – форми за подкрепа

Да си млад художник със сигурност никога и никъде не е лесно. Ясно е, че образованието, каквото и да е то, не е достатъчно за бъдещия професионалист. Той или тя тепърва предстои да се учи – не само в изкуството, но и в ред други съпътстващи го важни дейности в социалната среда. А тя е преди всичко професионалната общност, без чиято подкрепа и..

публикувано на 06.03.25 в 12:05