След завръщането си от Германия преди няколко години, джаз пианистът, композитор и аранжор Константин Костов се налага като име и на българската музикална сцена с иновативни концертни и студийни проекти. Роден във Враца и завършил НУИ "Панайот Пипков" - гр. Плевен в класа по пиано на Елеонора Карамишева, по-късно учи джаз пиано при проф. Юлия Ценова в НМА "Проф. Панчо Владигеров" - гр. София. През 2008 г. печели конкурс за доцент по джаз пиано в Hochschule für Musik und Theater München – Университет за музика и сценични изкуства в Мюнхен, и там преподава до 2023 г. Наред с преподавателската работа, провежда и активна концертна дейност в Полша, Германия, Русия, Япония. Заедно с полски и немски музиканти утвърждава форматът на джаз триото като позволяващ свободно творческо и импровизационно разгръщане, онагледено в албумите The Conversations и Consolation.
Поводът за разговора в предаването "Джазисимо" по програма "Христо Ботев" с водещ Весела Морова е предстоящия на 31-ви януари 2025 г. симфоничен концерт на Държавна опера-Стара Загора под надслов "Порги и Бес" и "Рапсодия в синьо" – Джордж Гершуин. Диригент е Ивайло Кринчев, а Константин Костов е солист в "Рапсодия в синьо", като различното в това изпълнение ще бъде импровизациите в частите за соло пиано на рапсодията. Този по-джазов подход към иначе класическата творба на Гершуин досега е бил практикуван в България само от Милчо Левиев.
В предаването Константин Костов разказва повече за личната си музикална връзка с "Рапсодия в синьо", за първите си уроци по джаз, за менторите си, за дългия изпълнителски път и завръщането в България, както и дава своето виждане за общуването между класиката и джаза и за неговото вдъхновение да ги обединява с огромна доза въображение – в композиторската, аранжорската и изпълнителската си дейност.
В прикачените файлове чуйте двете части на интервюто на Весела Морова с Константин Костов.
В премиерната вечер за Старозагорската опера на “Риголето” от Джузепе Верди сценичният размах и визуалният разказ се разгръщаха със смелост и прецизност. Публиката беше въвлечена в едно модерно, но същевременно дълбоко емоционално преживяване. “Риголето” е произведение, балансиращо между дълбока човешка драма, политически интриги и съдбовна..
Софийската филхармония посреща изтъкнатия български кларинетист Росен Идеалов, който ще представи забележителния Концерт за кларинет и оркестър на Паул Хиндемит. Диригент на вечерта ще бъде Вилиана Вълчева, която допълва програмата с Трета симфония на Йоханес Брамс. Според Росен Идеалов в целия концертен репертоар за кларинет Концертът на Хиндемит..
Любимката на българската публика, Таря Турунен, и бившият ѝ колега от Nightwish , Марко Хиетала, пристигат в София за концерт в зала "Асикс Арена" на 4 април, а два дни по-рано – на 2 април, канят варненските си фенове в Двореца на културата и спорта. Слушайте!
Вървиш, не спираш, силуети на хора се движат около теб, но ти чуваш само неговия глас. Превзел те е. Говори ти за старата любов, която е като сън, несбъднат сън. Толкова пъти си го слушал, когато ти е било тежко, но и в мигове на щастие също, и знаеш, че ще ти помогне. Той просто те разбира – точно теб, непознатия, който живее със смисъла в думите му...
1 април Свири Оркестърът на Италианска Швейцария с диригент Давид Афхам. 3.00 часа – Роберт Шуман (1810-1856), Концерт за виолончело в ла минор, оп. 129. Солист: Трулс Мьорк (виолончело). 3.26 часа – Йохан Себастиан Бах (1685-1750), Сарабанда из Сюита за виолончело № 2 в ре минор, BWV.1008. Изпълнява Трулс Мьорк (виолончело). 3.31 часа – Лудвиг ван..
Гимназията по механизация на селското стопанство "Пейо Яворов" в гр. Гоце Делчев изглежда е едно от най-бързо развиващите се училища в страната. Дори ако..
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" ви срещнахме с Ирена Методиева – жена, която води една от най-трудните битки: за живота си, за..
През 1970 г. Международната организация за радиоразпръскване обявява 1 април за Международен ден на хумора и шегата по радиото, с цел да се напомни на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg