След завръщането си от Германия преди няколко години, джаз пианистът, композитор и аранжор Константин Костов се налага като име и на българската музикална сцена с иновативни концертни и студийни проекти. Роден във Враца и завършил НУИ "Панайот Пипков" - гр. Плевен в класа по пиано на Елеонора Карамишева, по-късно учи джаз пиано при проф. Юлия Ценова в НМА "Проф. Панчо Владигеров" - гр. София. През 2008 г. печели конкурс за доцент по джаз пиано в Hochschule für Musik und Theater München – Университет за музика и сценични изкуства в Мюнхен, и там преподава до 2023 г. Наред с преподавателската работа, провежда и активна концертна дейност в Полша, Германия, Русия, Япония. Заедно с полски и немски музиканти утвърждава форматът на джаз триото като позволяващ свободно творческо и импровизационно разгръщане, онагледено в албумите The Conversations и Consolation.
Поводът за разговора в предаването "Джазисимо" по програма "Христо Ботев" с водещ Весела Морова е предстоящия на 31-ви януари 2025 г. симфоничен концерт на Държавна опера-Стара Загора под надслов "Порги и Бес" и "Рапсодия в синьо" – Джордж Гершуин. Диригент е Ивайло Кринчев, а Константин Костов е солист в "Рапсодия в синьо", като различното в това изпълнение ще бъде импровизациите в частите за соло пиано на рапсодията. Този по-джазов подход към иначе класическата творба на Гершуин досега е бил практикуван в България само от Милчо Левиев.
В прикачените файлове чуйте двете части на интервюто на Весела Морова с Константин Костов.
A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...
В понеделник, 17 февруари, от 18 часа в концертната зала на Националната музикална академия в София ще се състои официалното представяне на наскоро издадената книга с новооткрити писма на Любомир Пипков до неговите родители от Париж. Писмата датират от края на 20-те и началото на 30-те години на ХХ век, когато големият български композитор е живял,..
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg