Нов симфоничен оркестър представя музиката на барока в концерта "Вивалди & Бах".
В своята близо 35-годишна инициатива "Дебюти" ще се изяви младата фаготистка Розалия Ангелова. Концертмайстор ще бъде Елена Ганова. Ще звучат Концерт за фагот и струнен оркестър в ми бемол мажор от Антонио Вивалди и прочутият Бранденбургски концерт №3 сол мажор от Йохан Себастиан Бах, както и неговата знаменита "Ария".
"Вивалди & Бах" ще се състои на 16 март в зала "България".
Повече за концерта – от разговора на Велин Манов в "Артефир" с Розалия Ангелова и Елена Ганова.
Антонио Вивалди – Над 400 инструментални концерта, 40 опери, оратории и кантати, симфонии, десетки сонати за различни ансамбли са се изпълнявали из цяла Европа. Писал е творби по поръчки на Луи ХV и Карл VІ, канен е да работи в Мантуа, Рим, Милано, Триест, Виена. Известен от дете като отличен цигулар, когато е ръкоположен след завършване на обучението си за свещеник, той получава пост в Благотворителното сиропиталище на милосърдието, една от четирите подобни институции във Венеция, финансирани от Венецианската република и даващи подслон и образование на сираци и деца от бедни семейства. В тези по същество консерватории момичетата получавали музикално образование и повечето от тях оставали в състава на хора и оркестъра. За техните редовни концерти два пъти в месеца Вивалди, или както го наричали "Червенокосият абат“, е написал повечето си концерти, кантати и църковни опуси.
Третият Бранденбургски концерт, сол мажор е написан за девет струнни инструмента и басо континуо, като струнните са разделени на три групи – три цигулки, три виоли и три виолончели. Този Бранденбургски концерт всъщност се състои само от две части, с преходен дял между тях. Разделението на три части е само за ориентация. Със своята завладяваща, раздвижена тема, първата част формира оживено взаимодействие между трите групи струнни. Тя е отличен пример за това, което по време на живота на Бах е било известно като „концертиране“ – а именно изграждане на диалог между различните инструменти. Вместо иначе обичайното адажио, втората част е съкратена до обикновена преходна секция, в която клавесинът свири два акорда от фригийски лад, който завършва на доминанта, почти като въпрос. Този стилистично-реторичен похват, доста типичен за барока, прави началото на третата част, което следва непосредствено, още по-ефективно. Изпълнено с жизненост, алегрото избухва от прехода като буйно рондо.
Елена Ганова е в състава на Нов симфоничен оркестър от 2013 г., а от 2017 е помощник концертмайстор. Завършва Националното училище по изкуствата "Проф. Веселин Стоянов” в Русе, а след това Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров” в класа по цигулка на проф. Йосиф Радионов. Лауреат е на конкурсите "Недялка Симеонова” в Хасково, "Панчо Владигеров“ в Шумен, "Светослав Обретенов“ в Провадия и други. Има редица солистични изяви със Софийската филхармония, Академичния симфоничен оркестър и симфоничните оркестри в Русе, Разград и Пазарджик. Участва активно в майсторски класове на наши и чуждестранни изтъкнати цигулари. През 2016 година започва да свири и на виола. От 2019 година е част от състава на Симфоничния оркестър на Българското национално радио, а от 2022 и от Ансамбъла за старинна камерна музика Cantantibus Organis.
Елена Ганова е солист, камерен музикант и оркестрант с многобройни участия на концерти, семинари и фестивали, сред които "Мартенски музикални дни“ в Русе, "Варненско лято“, "Дни на класическата музика в Балчик“, Allegra, "Изкуството на Барока“, "Софийски музикални седмици“, "Европейски музикален фестивал“, "Новогодишен музикален фестивал“, Зимни музикални вечери "Проф. Иван Спасов” и други.
Розалия Ангелова е студент в Национална музикална академия "Проф. Панчо Владигеров", средното образование получава в Национално музикално училище "Любомир Пипков“. Има участия с Филхармония "Пионер", Симфониета "София“, Академичен симфоничен оркестър към Национална музикална академия "Проф. Панчо Владигеров“. Камерната опера в Благоевград и Държавната опера във Варна.
Снимки – Нов симфоничен оркестър
Вярваше в това знаменитият тенор до края на дните си. А също, че задачата на изпълнителя е да напипа нюансите в авторовия текст, които правят ролята само негова. Тамино от "Вълшебната флейта" бе една от тези роли. Казват, че има нещо ангелско в гласа на Петер Шрайер: затрогваща лирика, топлина, съвършен кристален оттенък… Какво да говорим за фантастично..
На 22 и 23 август Хисаря за първи път става домакин на джаз фестивал . Общината е поканила българския пианист, композитор и джазмен Мартин Денев да организира събитието, а той ще срещне публиката с едни от най-ярките имена на българската сцена – утвърдени артисти и млади таланти. Входът е свободен. Общината си поставя за цел да..
На 23-ти и 24-ти август ще се проведе третото издание на фестивала за съвременна музика “Мишовите звукови пейзажи“ в село Антон. Името му е посветено на покойния композитор и пианист Михаил Големинов, който пръв съзира потенциала на селото да се превърне в гостоприемно концертно пространство в непосредствена близост до природата. “Ориндж фактори”..
Мая Нешкова ще представи новите си песни от албума "Сърцето на любовта" пред публиката в Пловдив. Летният театър е сцената, на която тя и нейният съпруг Кирил Икономов, с когото работят в тандем, ще се срещнат с почитателите си. За новините на програма "Христо Ботев" Мая Нешкова каза, че я чакат още готови песни за запис и е вероятно скоро да има..
Вярваше в това знаменитият тенор до края на дните си. А също, че задачата на изпълнителя е да напипа нюансите в авторовия текст, които правят ролята само..
Десетото издание на колоквиума ще събере учени от няколко европейски държави, които ще запознаят колегите си с темите, по които работят. Научният форум..
Един цар решил да иска отчет и да изчисти сметките си със своите подчинени за отминалата година. Казано на съвременен език - да провери бюджета и да..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg