Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Наследството", което носим

Снимка: culture.hu

Унгарската театрална трупа "Хоризонт" гостува само за една вечер на българска сцена в Дерида денс център, за да представи постановката "Наследството". Театърът среща психологията в тази пиеса, създадена по книгата на Мартин Милър, който разглежда отношенията си със своята майка – световноизвестната психоаналитичка Алис Милър.

Унгарският културен институт си партнира в показването на тази постановка с Института за терапия и експресивни изкуства.

Сандра Мишкеди, директор на Унгарския културен институт в София казва, че се стараят да показват културният живот на Унгария в България, но театралните постановки често достигат трудно дотук, защото са много скъпи. "Този спектакъл обаче е много дълбок и приложим за нас, от театъра  ни потърсиха с желание да покажат пиесата в София и успяхме да намерим перфектния партньор в България. Тази трупа правят спектакли не само за възрастни, но и за деца и винаги след постановката има разговор или уъркшоп, за да се обработят темите, които докосват."

"Алис Милър е един от най-издаваните автори за лекуването на детски травми и нейната теория е свързана изцяло с черната педагогика." – разказва психологът Елица Великова – Заплахите и ограниченията обикновено водят до потискане е нейната теория. Собствената ни драма е, че потискаме негативните чувства. Един от аспектите на тази пиеса е да се изобличи лицемерието. Алис Милър посвещава целия си живот на това да е защитник на всички деца, синът ѝ обаче казва, че вкъщи е била студена, не е обръщала внимание на неговите чувства, нито е споделяла своите. Лицемерието на родителя е важно, без да искаме го правим. Да не даваш такава посока на детето, която ти не следваш. Защото се поражда разочарование, което остава до края на живота."

Чуйте Сандра Мишкеди и Елица Великова в "Какво се случва".


По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Стоянка Балова

Стоянка Балова: Най-важният фактор от невербалното общуване е интонацията

Невербалното общуване в политиката има сериозна роля в изграждането на цялостната представа за поведение. Може ли да се режисира невербалното, жестовете, мимиките, позицията на тялото или напротив, то винаги издава истинските намерения, поне за тези, които могат да ги разчетат? Влияят ли ни невербалните послания в политиката несъзнателно, така че да..

публикувано на 01.10.25 в 17:15

"Златният делфин" вдига завеса за 19-и път във Варна

От 1 до 7 октомври Варна е домакин на традиционния Международен куклен фестивал "Златният делфин" . Това е най-старият фестивал за куклено изкуство в България. Провежда се на всеки три години и тази година е неговото 19-о издание. Фестивалният афиш включва 11 спектакъла на театри от Китай, Грузия и Естония, както и най-доброто, създадено от..

публикувано на 01.10.25 в 13:10

Балетният спектакъл "Парижки нощи" гостува на "Софийски музикални седмици"

На 2 октомври от 19:00 часа на сцената на Националния музикален театър "Стефан Македонски" в София Балетът на Държавна опера - Стара Загора ще представи своята най-нова постановка "Парижки нощи“.  Спектакълът, поставен по повод 100 години Старозагорска опера от Донвена Пандурски –  хореограф и режисьор, е впечатляваща балетна фантазия в четири..

публикувано на 01.10.25 в 12:35

Чеховата "Вишнева градина" с премиера във Враца

С премиера на спектакъла "Вишнева градина" от Антон П. Чехов открива новия си творчески сезон Драматично-кукленият театър във Враца . Режисьор на постановката по последната пиеса на руския класик е дело на Владлен Александров. "Това е един от шедьоврите на световната драматургия и беше време трупата на Врачанския театър да работи едно..

обновено на 01.10.25 в 11:36

Сакрално и еротично в картините на Васил Н. Василев

За Васил Н .  Василев това са основните материали – светлината на свещеното и сянката на телесното.  Градейки по особен, поетичен начин формите и пространствата с тях, ненатрапливо напомня за смисъла им на носители на сакралното и еротичното. Тази двойственост е в цялата изложба – в цикъла "Христос и блудницата“, в картините " Мъж със свещ..

публикувано на 01.10.25 в 11:36