Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
От 50 до 200 лева ще бъде глобата за паркиране по тротоари, градинки, детски площадки и пешеходни зони. Това решиха депутатите на второ четене на промените в Закона за движение по пътищата. Общинските съвети ще определят цената за паркиране в сините и зелени зони, както и реда и условията за плащане.
Спор в пленарната зала предизвика думата "цена", която заменя досегашната "такса".
Станислав Иванов защити идеята на ГЕРБ:
Общинските съвети са тези, които ще определят цената за паркиране, и те са тези, които ще приемат бизнес плана и инвестиционния план на дружествата. Ще знаем къде отиват всички приходи от тези дружества.
Таско Ерменков от левицата коментира:
Разликата между цена и такса и между общинско предприятие и търговско предприятие е, че едното е услуга на гражданите, а другото е търговска дейност. И ако досега Общината е оказвала услугата със съответната такса за осигуряване на паркиране, това, което предлагате в момента, е да превърнете тази дейност в търговска дейност, от която едно предприятие да реализира печалба, която печалба остава в това дружество и няма как една такса, която е съществувала досега, да остане в същия размер, когато стане цена.
Данаил Кирилов от ГЕРБ му отговори:
Купувайки си билетче за градски транспорт, какво плащате - цена на превозния документ или такса? Защо не плащате такса и каква е разликата? Къде е всъщност тук манипулацията?
Депутатите не приеха предложението на Георги Свиленски от БСП, в което той предлагаше след изтичане на срока на поставена скоба за неправилно паркиране вместо репатриране на колата с паяк, на водача да се наложи глоба с фиш.
В момента депутатите обсъждат какъв да е размерът на глобите за паркиране в зелени площи и детски площадки.