Линията на мястото на железопътната катастрофа в Германия прави остър завой, така че двамата машинисти не са имали зрителен контакт и затова не са направили опит да спрат, обясни на специална пресконференция вътрешният министър на Бавария Йоахим Херман. Полицията потвърди смъртта на девет души, които загинаха при сблъсък на двете композиции, ранените са сто, като състоянието на 55 от тях е сериозно.
Комбинацията от фактори изглежда невероятна, но като се има предвид достъпа до мястото и ако то бъде погледнато от птичи поглед, може да забележите много острия завой на линията. Освен това там има и гъста гора. Така че можем да заключим, че двамата машинисти не са имали зрителен контакт помежду си и затова не са натиснали спирачките, обясни Херман.
Германският транспортен министър Александър Добринд поясни, че германските железници използват специална система, която автоматично предотвратява челни сблъсъци, като спира влака, ако машинистът пренебрегне съответния сигнал. Той отбеляза, че до момента са открити две от трите черни кутии на влаковете, но подчерта, че все още е рано да се каже каква е причината за тежкия инцидент:
На влаковете има три черни кутии. Две от тях вече са намерени, една все още не е сред отломките на машината, която се е блъснала в другия влак. Очакваме до края на деня тя също да бъде извадена. В съответствие с информацията, която ще бъде извлечена, ще можем да разберем причините за катастрофата и да направим по-задълбочен анализ. За момента ще се въздържим от оценки, тъй като това може да доведе до спекулации, а смятам, че сега такива неща няма да бъдат от полза.
За възможността от повреда в сигнализацията и автоматичната система спомена изпълнителният директор на компанията "Трансдев", която е собственик на железопътния оператор:
Обикновено има автоматична система, която спира влака, когато той премине покрай сигнала. Затова не знаем какво точно е станало, предполагаме, че всички сигнали са били зелени, но все още не е ясно, обясни Кристиан Шрайер.