Първото, което искам да подчертая, че все още е възможно да постигнем целта от два градуса при глобалното затопляне. Това практически означава, че ние можем да го ограничим и под два градуса, въпреки че ще бъде огромно усилие. Необходими са значителни промени в икономическите системи, не само в енергетиката, ако искаме да "капсулираме" затоплянето на тези нива. Нашият доклад показа, че мерките, необходими за постигането на тази цел, няма да сринат икономиките ни. Те няма да намалят икономическия растеж с повече от няколко стотни от процента. Практически, влиянието върху икономическото благосъстояние на човечеството ще бъде незабележимо в сравнение с много други процеси, които текат паралелно и се отразяват върху растежа на брутния вътрешен продукт.
Транспортът е може би е сферата, за която трябва да помислим повече. Тя става все по-важна и от гледна точка на предизвикателствата с вредните емисии, пред които се изправя. Авиацията е именно такъв сектор, още повече, че там засега няма друга алтернатива, освен да се използват горива, базирани на петрола. Засега не може да помислим за възобновяема енергия, която да се използва при авиоиндустрията, но може би това е бъдещето. В момента обаче нямаме такава технология. Със сигурност авиацията е едно от най-сериозните предизвикателства и към нея трябва да се насочват все повече иновации, за да се борим с измененията на климата.
Когато говорим за решаване на климатичните проблеми, ние трябва да сме сигурни, че не създаваме нови, заяви още Диана Юрге-Форзатц.
Докладът на експертите по изменение на климата показва, че всеки регион и всяка социална група може да приложи мерки, които да ограничат климатичните промени:
Ние не трябва да оценяваме технологиите само от гледна точка на тяхната цена, а и дългосрочните ефекти, които те ще имат. Това е отговорната позиция.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
В Ренсбург, Германия на вчерашните избори 481 наши сънародници са упражнили правото си на вот. Това съобщи пред БНР д -р Антоанета Тончева, доброволец и член на избирателна комисия. ПП-ДБ печели най-много гласове в Германия Над 146 000 души са гласували в чужбина "Имахме и машинно гласуване, и с хартиени бюлетини. Валидните гласове са..
Общинската избирателна комисия в Стара Загора е освободила член на Секционна избирателна комисия в града заради несъвместимост. В мъглижкото село Юлиево след сигнал от един от кандидатите за кметове в джипа на съпругата на негов конкурент бяха открити избирателни списъци. След подаден сигнал от една от политическите партии, че съпругата на кандидат..
ЦИК ще извърши проверка на всички регистрирани за участие в изборите за общински съветници и за кметове кандидати дали отговарят на изискванията. Това ще се случи до 10 часа на 28 ми септември, ден преди началото на предизборната кампания. Говорителят на ЦИК Росица Матева обясни, че ще се проверява и дали кандидатите нямат влязла в сила санкция за..
Властите трябва да работят по-активно за отстраняване на купения вот и да подобрят правната рамка за провеждане на предизборна кампания, заяви в интервю за БНР Нина Суомалайнен, ръководител на мисията от наблюдатели от Службата за демократични институции и права на човека на Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа. Според..
В област Ловеч на предстоящите на 14 ноември избори за президент и вицепрезидент и народни представители в 176 от общи сформираните 269 секции ще се гласува машинно. Това стана ясно на проведената днес работна среща, свикана от областния управител на Ловеч Светослав Славчев, с участието на директора на ОДМВР – Ловеч Станислав Великов и председателя на..
Гласуване по настоящ адрес в изборите на 27 октомври 2024 г.
Гласуване на избиратели с увреждания в изборите на 27 октомври 2024 г.
Кой има право да гласува в изборите на 27 октомври 2024 г.
Гласуване с хартиена бюлетина в изборите на 27 октомври 2024 г.
Гласуване с машина в изборите на 27 октомври 2024 г.
Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69
Тел: + 359 2 9708810
Факс: + 359 2 9733769
E-mail: office@cem.bg
www.cem.bg
Българско национално радио © 2020. Всички права са запазени.