Търговските вериги в последните две години са повишили цената на стоките от първа необходимост. Съюзът на потребителите и Националната статистическа агенция публикуваха данни за завишаване на цените по схемата „постепенно”, което се усеща от потребителите в месечния разход за храна. Средно с 14% по-скъпо се продават вече яйца, мляко, захар, плодове и месо.
Производители и търговци обясняват увеличението на цените с по-високи данъци и завишената цена на тока и горивата. Според експерти това е спекулация, защото в ценообразуването не се отчита намаляването на разходите за производство – ниски заплати на работещите и понижаването на цените на много от суровините.
Само за две години покупателната способност на гърците е намаляла с 22%. Увеличението на цените на хранителните продукти е нелогично, коментират потребителите.
Показателен е фактът, че в края на седмицата много гърци, които живеят в пограничните райони с България предпочитат да пазаруват у нас, отколкото да плащат високите цени в гръцките магазини.