Роден е през 1948 г. в с. Ханово, Ямболско в музикален род. По това време в селото няма изявени изпълнители, но се учи от стари кавалджии в съседното Тенево. От малък започнах да се занимавам с ръчно направени овчарски свирки. След това дядо ми купи кавал и от 1963 г. до днес свиря на този инструмент. По препоръка на мои колеги от ДНА – Сливен, главният художествен ръководител на Тракийския ансамбъл – Стоян Гагов ме покани за солист-оркестрант и останах 23 години в състава, разказва музикантът. В ансамбъла се усъвършенства като изпълнител, изучава изразните средства и формите на сценичното изкуство. Спомня си началото на изпълнителската дейност: Някога бях голям импровизатор. Каквото чуя от големите кавалджии слагах по нещо от мен. Да, но после осъзнах, че човек трябва да се наложи със собствен почерк, защото не може да копира другите. Трябва да си като тях или по-добър от тях, а те са признати майстори. Стоян Гагов ми показа класическия начин, по който се развива дадена тема. В Тракийския ансамбъл (днес ансамбъл „Тунджа” – М.В.) мина много репертоар от различни области, но като солист се представям само с теми от нашия регион. Получавал съм съвети и от други колеги. Никола Ганчев бащински ми даваше кураж, че съм тръгнал по прав път. Стоян Величков пък казваше: „Ти за Ямбол си все едно като за мен Драган Карапчански”. 
Особеностите на странджанско-тракийския инструментален стил Георги Иванов предава и на млади изпълнители, търсещи подходи за усвояването му. От него се учат на „занаят” професионалните кавалджии – Иван Петров от Зимница, Кирил Бележков от Пловдив, Дамян Йорданов от Варна и др. Кирил Бележков, доктор по музикознание, подчертава някои качества на изпълнителя: Георги Иванов вероятно е първият от неговата генерация кавалджии, който разчупва тоналния стереотип в сравнение с представители на предишни поколения, използващи удобни за кавала тоналности. Благодарение на своя усет и стремеж той развива възможностите на инструмента в тонално отношение. Иванов е търсен и от чуждестранни музиканти, участва в практически семинари за обучение на млади кавалджии. Трябва да се подчертае неговото отношение към проблемите в народната музика, които го вълнуват. За това не пропуска дискусии сред професионални музикантски общности: Не упреквам младите кавалджии, но трябва мелодията да се изсвири с характерния макам, който трудно се постига. Тази тема е много сложна. На времето всички тръгнаха по примера на Матьо Добрев – виртуоз, наследник на баща си бай Добри, също голям кавалджия. Ето например Петьо Костадинов от оркестъра на БНР е прекрасен гайдар – млад човек пък свири типично в гайдарски стил, има голяма дарба. Веднъж го попитах как се е учил и отговори, че се е интересувал от записи на гайдари като Шахпаз Салиев, Мехмедали Алиев и др. 
Този месец БНР представи нов музикален проект „Тайните на българските инструменти”. „Изкуството на кавала” е първият концерт от поредицата, в който взеха участие няколко поколения кавалджии. Като солист на оркестъра за народна музика Георги Иванов изпълни „Маринкина песен и Странджанско хоро” в обработка на Коста Колев.
Разговора с Георги Иванов и негови изпълнения можете да чуете в звуковия файл. 
Управителката на Фондация „ПУЛС“ Мюжгян Адем представя основните акценти около фотоизложбата „Да спрем мълчанието“ – силен визуален разказ, посветен на жените, преживели насилие. В изложбата са включени carefully подбрани истории, а проектът поставя акцент върху посланията, които достигат до различни общности, както и върху участието на оцелели жени..
Д-р Виолета Йорданова – молекулярно-генетичен биолог в МБАЛ „Д-р Атанас Дафовски“, представя подробна информация за варицелата – заболяване, което често се смята за леко и неизбежно, но всъщност съдържа редица особености и потенциални рискове. В изложението си д-р Йорданова обяснява какво представлява вирусът Varicella zoster , по какъв начин..
Читалището в хасковското село Орлово се готви да отбележи 400-ото си неделно хоро – традиция, която се провежда всяка седмица вече повече от седем години. Всяка неделя, независимо от жегата или студа, оркестърът се събира пред читалището, за да свири и пее, събирайки не само съселяните, но и гости от съседни села и градове. „Готови сме с подготовката..
Данните на РЗОК Кърджали за броя деца, получили безплатни антибиотици и противовирусни препарати, показват, че мярката достига до част от семействата, но реалният ефект върху здравето е ограничен, заяви пред Радио Кърджали д-р Невин Садъкова, общопрактикуващ лекар в Момчилград. „А и още в други региони е малко, защото цялата област има доста деца..
Портретът на Мариана от Дечко Узунов, създаден през 1956 година, гостува в постоянната експозиция на Художествена галерия „Станка Димитрова“ в Кърджали. Творбата, която дълго време е била почти неизвестна на публиката и изследователите, започва да разкрива историята си благодарение на надпис, открит на гърба ѝ по време на подготовката за..
Деца лауреати от XIV Международен фолклорен фестивал „С песните на Кичка Савова“, който се проведе през пролетта в село Сладун, се включиха в V Майсторски клас в Пловдив. Обучението беше ръководено от народната певица и преподавател в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ – д-р Дарина Славчева Славова, а организатор е Фондация..
Народният певец Стоян Варналиев продължава да обогатява българската коледарска традиция. Той издаде сборник с 21 коледни песни, озаглавен „Коледа от Бяло море до Дунав“, придружен от компактдиск със същото заглавие. Тази година изпълнителят е записал още коледарски песни. Сборникът се появява „много спонтанно“, споделя Варналиев. Той започва първо да..
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478