Средно на ден 70 велосипеда сменят собственика си в Берлин. През миналата година 26 513 колела са били откраднати в германската столица. Това прави 786 кражби на сто хиляди души население и поставя мегаполиса на първо място в страната.
Кражбата на колело е едно най-широко разпространените престъпления. На фона на около шест милиона лични автомобили, велосипедите са над шестдесет милиона. През миналата година са откраднати колела за около 128 млн евро.
Почти всеки собственик на колело може да разкаже поне една история за откраднатото си колело. Краде се всичко, са единодушни от полицията – няма значение дали колелото е ново или старо, скъпо или евтино, детско, дамско, мъжко или спортно. Самите полицаи, които често се придвижват на две колела, са убедени, че най-често при кражбите става дума за организирана престъпност. От няколко години се поставя въпросът дали и колелата не трябва да имат система за проследяване, както е при автомобилите. В момента на пазара на колела най-търсени са употребяваните, но има търсене и на нови и по-скъпи от една градска кола велосипеди.
Сенатът на Берлин въведе нови мерки за наблюдение на стоянките за колела на гари, спирки и възлови места, на които собствениците оставят велосипедите си.
Има нова специална разпоредба, която задължава и домоуправителите или икономите на сгради да следят и за колелата, както за автомобилите и реда за влизане в сградите.
Сигнали за нередности в предизборната кампания може да изпращате на e-mail: reporter@bnr.bg
Репортерите на БНР ще ги проверят
АНОНИМНОСТТА Е ГАРАНТИРАНА