Страстите около т. нар. пакет за мобилност са предопределени да са дълги и горещи. Не само заради съдбата на над 50 000 шофьори, които карат в чужбина като български служители.
Пакетът за мобилност даде възможност на българските евродепутати да напомнят, че ги има. По-точно вредилите се предишния път на по-първите места из партийните листи да напомнят на централи и електорат, че пак искат да са там. В добре плащаната им и с много лични привилегии Европа. И тръгнаха много шумно, с лакти и нокти, да плакатират лични и на партийната си група успехи. На какво?
На едно предварително гласуване на една комисия в Европарламента. Още повече, че и след пленарна зала отделните страни могат да хармонизират собствените си действия със собственото си законодателство. Но важното е да има победи. Какви?
Шофьорите вече няма да се връщат задължително след три седмици. Могат да почиват на места, но при изпълнени десет условия за почивка на тези места. Такива паркинги още няма. Впрочем, водачът може и да не се връща. Но камионът трябва.