Голяма част от храните и напитките от известни марки, които се продават в България, са с по-лошо качество и по-скъпи, отколкото същите на пазарите в Западна Европа. Това сочат резултатите от поредното проучване за двоен стандарт на храните, проведено от Министерството на земеделието.
Изследвани са 53 хранителни продукта от една и съща марка, предлагани в търговска верига в България и в същата верига в старите страни от Европейския съюз. Продукти за сравнение са взети от Германия, Австрия, Италия и Чехия. При близо една четвърт (25%) от изследваните стоки са налице различия в предоставената на етикета информация за състав и хранителна стойност. Различията се отнасят за мляко, моцарела, безалкохолни напитки, тестени и шоколадови продукти и зеленчукови бульони.
При мляко за малки деца например, при лабораторни изследвания е открито по-високо съдържание на растителни мазнини, включително палмово масло. Продуктът е с по-ниско качество, но се предлага на сходна цена с тази в Италия.
При безалкохолни напитки със съдържание на портокал на една и съща фирма, най-ниско е съдържанието на плод у нас - 5 процента, докато в Италия е 12 на сто.
42% от обхванатите продукти се предлагат по-скъпо в България, отколкото в друга държава от Европейския съюз.
Най-драстичен е примерът с конкретна марка паста, която у нас е със 166% по-скъпа, отколкото в Италия.
Плодов сок, чай и месни продукти са по-скъпи у нас, отколкото в Германия, сочат данните от изследването.
Продължаваме рубриката „Запознай се с музикантите“ с представянето на главния диригент на Симфоничния оркестър на Българското национално радио – Константин Илиевски . Константин Илиевски произхожда от..
Човекът, с когото ще ви запознаем тази седмица е цигуларката Галина Койчева - концертмайстор на Симфоничния оркестър на БНР. „ Утвърден и желан солист е, чудесен камерен изпълнител и перфектен..
Запознай се с музикантите! Това е пространството, където всяка седмица ще ви срещаме с някой от музикантите от съставите на БНР. Стартираме с цигуларката Десислава Чолакова , далеч не само..