Светлана Иванова – Принцесата на българската оперета!

БНР Новини
Светлана Иванова
Това пътуване със Звездния експрес премина в особено изисканата компания на една от най-ярките примадони на българския музикален театър с много красив глас, великолепна външност и бляскава кариера. Репертоарът й включва почти всички централни партии в най-популярните и поставяни оперети на Офенбах, Щраус, Лехар и Калман. Нейни партньори на българска сцена са били легендите  Лиляна Кошлукова, Донка Шишманова, Лиляна Кисьова, Видин Даскалов, Минко Босев. Тя, разбира се, е доста по-млада от тях и им е безкрайно благодарна за подкрепата и доброто отношение към една начинаеща актриса. Гастролирала е из цяла Европа и е пяла с диригенти като Зубин Мета и Мишел Пласон. „Блестящо вокално изпълнение, завладяваща артистичност и висок професионализъм“ – това са основните й качества според колегите й от Музикалния театър в София. Името й е Светлана Иванова.
Светлана завършва Музикалното училище във Варна в класа на прочутата вокална педагожка Веселина Зафирова. Дипломира се в столичната Музикална академия (тогава Българска Държавна Консерватория) в майсторския клас на Тамара Горинова, бивша асистентка на проф. Георги Златев-Черкин. Творческият й път започва от Българската хорова капела „Светослав Обретенов“ – години, които си спомня с благодарност и възторг. Работата с големия български диригент Георги Робев й дава великолепна професионална база не само като вокалист, но и като ансамблов музикант. Театралната й кариера започва през 1984, когато се явява на конкурс за солисти в ДМТ „Стефан Македонски“ и блестящо изпява Чардаша на Розалинда от „Прилепа“ на Йохан Щраус. Комисията е сразена не само от вокалните възможности, а и от изумителната външност на младата певица – красиво лице, деликатна фигура, стройна, елегантна, пластична, танцувална... Ръководството на театъра веднага я ангажира за всички централни партии в класическия оперетен репертоар. Светлана е изключително ценен кадър: интелигентна, музикална, артистична, невероятно издръжлива. Гласът й е прекрасен – и много здрав. Способна е да научи партия за няколко дни, да замести заболяла колежка в последния момент, да се включи в същия спектакъл, но с друга роля - буквално за часове. Самата тя обаче никога не отменя свои спектакли. Дебютът й на сцената на ДМТ „Стефан Македонски“ е през 1984 година в „Прилепа“ – знаменитата постановка на Борис Покровски под диригентството на Борис Хинчев. Една от най-ярките и най-често изпълнявани от нея героини на Йохан Щраус е и Сафи от „Цигански барон“. Изиграла е над 200 спектакъла на „Царицата на чардаша“, но не Силва е любимата й Калманова роля, а прекрасната Графиня Марица от едноименната оперета. Светлана Иванова е най-успешната Марица в легендарната постановка на Музикалния театър от края на 80-те години на ХХ век на унгарския режисьор Ласло Хегедюш, който (според очевидци) я определя като най-добрата Марица. От героините на Франц Лехар Светлана много харесва Фраскита – роля, която играе в началото на кариерата си, в постановката от 1986 година. Ханна Главари от „Веселата вдовица“ я отвежда чак в Япония, където възторгът на публиката е неописуем. Една от любимите й роли е и Анжел от „Граф фон Люксембург“, която си спомня с огромно удоволствие, защото й е дала възможност да пее в спектакъл и прочутата ария на Джудита от едноименната оперета на Лехар, която не е поставяна у нас. Режисьорът Светозар Донев решава, че главната героиня от „Граф фон Люксембург“ – Анжел Дидие (която е актриса), ще се прости със своята публика с... арията на Джудита. Така великолепната виртуозна ария става част от другата оперета и Светлана Иванова има възможност да я пее многократно в спектакъла на „Граф фон Люксембург.
Още за ролите, турнетата, партньорите, диригентите, за семейството и за детския театър „СветЮлка“ – за всичко хубаво в динамичния, интензивен и невероятно наситен живот на Светлана Иванова, можете да научите от нашия „Звезден експрес“.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

"Адриана Лекуврьор" от Франческо Чилеа, опера в четири действия

Музика: Франческо Чилеа По пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве Либрето: Артуро Колаути Първо представление: 6 ноември 1902 г. в Театро Лирико, Милано. Действащи лица: • Адриана Лекуврьор – сопран • Маурицио – тенор • Принц ди Буйон – бас • Принцеса ди Буйон – мецосопран • Мишоне – баритон • Кино – бас •..

публикувано на 19.12.24 в 13:25

"Сицилианска вечерня", опера в пет действия от Джузепе Верди

Либрето: Йожен Скриб и Шарл Дюверие. Световна премиера: 13 юни 1855, Париж, Театър Grand opera Действащи лица: • Херцог Ги дьо Монфор, губернатор на Сицилия – баритон • Дьо Бетюн, френски офицер – бас • Граф Водемон, френски офицер – тенор • Ариго (Анри), млад сицилианец – тенор • Джовани да Прочида, сицилиански лекар – бас •..

публикувано на 05.07.24 в 10:20
Антон Раф в ролята на Идоменей

"Идоменей", опера в три действия от Волфганг Амадеус Моцарт

Либретото е от придворния залцбургски капелан Джанбатиста Вареско. Той преработва либрето на Антоан Данчет, създадено за едноименна музикална драма на Андре Кампра и представена през 1712 г. Световната премиера на операта на Моцарт е на 29 януари 1781 г. в Мюнхен в новия дворцов театър. Творбата е написана за дворцовия карнавал. В България операта е..

публикувано на 28.06.24 в 07:50

"Кавалерът на розата", комична опера в три действия от Рихард Щраус

Либрето: Хуго фон Хофманстал. Световна премиера: 26 януари 1911, Дрезден - Königliches Opernhaus. Първо изпълнение в България: 2 юни 1969, София, режисьор – Димитър Узунов, диригент – Асен Найденов. Действащи лица: • Маршалката, принцеса Мария Тереза фон Верденберг – сопран • Октавиан, граф Рофрано, неин млад любовник – мецосопран • Барон Окс..

публикувано на 14.06.24 в 09:22
Декори от Първо действие на операта „Хованщина”, Москва, 1897 г.

"Хованщина", народна музикална драма в пет действия от Модест Мусоргски

Първо изпълнение: Санкт Петербург, 9 (21) февруари 1886 година. Време и място на действието: Москва и нейните околности, 1682 година. Действащи лица: • Княз Иван Ховански, началник на стрелците – бас • Княз Андрей Ховански, негов син – тенор • Княз Василий Голицин – тенор • Шакловити, болярин – баритон • Досифей, водач на разколниците – бас •..

публикувано на 24.05.24 в 17:39

"Княз Игор", опера в 4 действия и пролог от Александър Бородин

Либрето: Александър Бородин (по мотиви от руската епическа поема от ХІІ век "Слово за похода на Игор" и материали от исторически летописи) Първо изпълнение: 23 октомври 1890 година, Мариински театър, Санкт-Петербург Първо изпълнение в България: 29 септември 1922 година, София Действащи лица: • Игор Святославич - Северски княз – баритон •..

публикувано на 17.05.24 в 08:50
Сцена от четвърто действие на операта „Вилхелм Тел“

"Вилхелм Тел" от Джоакино Росини, опера в четири действия

Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..

публикувано на 26.04.24 в 12:15