Първата в България Национална ученическа олимпиада по роботика стартира в рамките на Международния панаир на тренировъчните фирми „ТФ фест 2015“. Роботи, които сами намират изхода от лабиринт, ще демонстрират участниците в уникалната надпревара на 24 април в Международен панаир Пловдив. Най-малките са в първи клас, те ще подреждат кубчето „Рубик“.
Целта е да се провокират у децата интерес към новите технологии и стремеж към знания в една авангардна област, коментира инж. Александър Чобанов, ръководител на Националното училище по роботика. То е организатор на проявата заедно с Международен панаир Пловдив, Националния институт по роботика към БАН и сдружение „Морски сговор”, което подкрепи инициативата с благотворителен бал през януари, а сега ще даде награди на победителите.
Каузата е да насърчим децата, които искат да се развиват в сферата на иновациите, коментира д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив и президент на „Морски сговор“ в града.
Към бъдещето на бизнеса и реализацията на младите хора е ориентиран и Международният панаир на тренировъчните фирми „ТФ фест“, който показва деловите умения на утрешните мениджъри. 104 виртуални предприятия на ученици от България, Румъния и Черна гора участват в неговото 18-о издание. То се провежда на 23 и 24 април в Международен панаир Пловдив. Новост е и секцията „Образование и кариера“, в която присъстват 9 висши училища от страната и чужбина.
Младите предприемачи представят на „ТФ фест 2015“ своите виртуални предприятия, работещи в в областта на финансите, търговията, туризма и хотелиерството, производството на облекла, аксесоар, бижута и играчки, строителството и озеленяването, рекламата и услугите. Те се борят за 30 награди в рамките на 12 конкурса, затова щандовете и презентациите им са атрактивни като на изложенията на истинските компании. Имената на победителите ще бъдат обявени на 24 април.
Мащабната среща между училището и бизнеса се провежда с подкрепата на Международен панаир Пловдив, сдружение „Българска тренировъчна централа“, Българския форум на бизнес лидерите, Патентното ведомство, министерството на труда и социалната политика и други партньори.
ЦУТФ обхваща 330 виртуални фирми, в които всяка година нови 5000 младежи се обучават по икономика, компютърни умения, бизнес администрация, роден и чужд език. Целта е да се подобри подготовката на бъдещите мениджъри, като се доближи до истинските условия на работа и се развива креативното мислене.
От днес до 30 ноември се ограничава движението на кръстовището на улица „Брезовско шосе“ и булевард „Северен“. Пътните превозни средства, включително и автобусите от масовия градски транспорт, ще се пропускат поетапно заради премахването на стара канализационна шахта в средата на кръстовището и преасфалтиране на участъка. Ограничаването на..
Увеличават цените на такситата в Пловдив от понеделник, 17 ноември. Дневната тарифа на километър става 1.37 лева, а нощната - 1.56 лева. Ръстът е между 0,18 и 0,27 лв. До сега шофьорите возеха на 1.19 лева за км през деня и 1.29 лева. за км през нощта. Повикването ще се таксува двойно – до момента беше 0.25 лв., а сега ще е 0.49 лв...
100 дръвчета от различни видове – копривки, дъб, черен бор и бял ясен бяха засадени на Сахат тепе днес. Инициативата бе част от кампанията „Зеленото сърце на Пловдив“на сдружение „Бизнесът за Пловдив“ и район „Централен“. В акцията участваха представители на администрацията и компаниите от сдружението. На доброволците бяха раздадени ръкавици и..
Тази вечер в 18.50 на летище Пловдив ще пристигне първият редовен полет от Братислава. Екипажът и пътниците ще бъдат посрещнати от кмета Костадин Димитров, заместник-кмета по култура, археология и туризъм Пламен Панов и кметовете на общини от Фонда за развитие на летище Пловдив. Събитието е поредна стъпка в утвърждаването на Летище „Пловдив“..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти, които да ги подпомогнат за Коледа и Нова година. Стартира кампанията "Купи и Дари"..