Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Мигрантите се качват в камионите на фериботите за Англия и Италия

Пловдивският превозвач Илиян Филипов, чиято фирма PIMK беше глобена с 21 хиляди  паунда от британските власти за нелегален  трафик на шестима мигранти през Ла Манша, заяви, че нямат никаква вина за случилото се. По думите му отношението на чуждите граници към българските транспортни фирми е дискриминационно. В интервю за Радио Пловдив Филипов разказа как мигрантите са се озовали в камиона му.

Преди да се качи на ферибота, за да прекоси Ла Манша, камионът е преминал граничен контрол от английските власти във френския град Кале. Властите не откриват нищо и издават документ на шофьора на камиона. Както навсякъде, на ферибота шофьорите са длъжни да напуснат превозното средство и да се качат на палубата, откъдето не могат да контролират какво се случва с камиона, разказа Илиян Филипов :

18 хиляди паунда за компанията и 3000 евро за шофьора е наложената глоба. По думите му към българските транспортни компании се проявява дискриминационно отношение, защото британските власти например не  проверят германските и френските камиони. Проблемът е още по- сеоризен за българските превозвачи и на границата между Италия и Гърция, добави Филипов и разказа, че друг негов шофьор е бил принуден да излежи двегодишна присъда в Италия .

Илиян Филипов, който е в бранша от 20 години заяви, че ако ситуацията не се промени големи български превозвачи ще фалират, защото не могат да издържат на глобите. Всички превозвачески фирми си намаляват автопарковете, защото няма желаещи да работят в този сектор, каза той. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54