Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Мигрантите се качват в камионите на фериботите за Англия и Италия

Пловдивският превозвач Илиян Филипов, чиято фирма PIMK беше глобена с 21 хиляди  паунда от британските власти за нелегален  трафик на шестима мигранти през Ла Манша, заяви, че нямат никаква вина за случилото се. По думите му отношението на чуждите граници към българските транспортни фирми е дискриминационно. В интервю за Радио Пловдив Филипов разказа как мигрантите са се озовали в камиона му.

Преди да се качи на ферибота, за да прекоси Ла Манша, камионът е преминал граничен контрол от английските власти във френския град Кале. Властите не откриват нищо и издават документ на шофьора на камиона. Както навсякъде, на ферибота шофьорите са длъжни да напуснат превозното средство и да се качат на палубата, откъдето не могат да контролират какво се случва с камиона, разказа Илиян Филипов :

18 хиляди паунда за компанията и 3000 евро за шофьора е наложената глоба. По думите му към българските транспортни компании се проявява дискриминационно отношение, защото британските власти например не  проверят германските и френските камиони. Проблемът е още по- сеоризен за българските превозвачи и на границата между Италия и Гърция, добави Филипов и разказа, че друг негов шофьор е бил принуден да излежи двегодишна присъда в Италия .

Илиян Филипов, който е в бранша от 20 години заяви, че ако ситуацията не се промени големи български превозвачи ще фалират, защото не могат да издържат на глобите. Всички превозвачески фирми си намаляват автопарковете, защото няма желаещи да работят в този сектор, каза той. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В големите вериги свободен пазар няма, а надценката е 80-100%

Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Владислав Михайлов се надява бойкотът срещу големите търговски вериги да принуди държавата да вземе мерки и да ограничи тавана на надценките на храните. Според него  у нас има пазар, свободна търговия и конкуренция, но тези принципи не действат при "големите търговци на дребно". Причините са две..

публикувано на 13.02.25 в 16:09

Първа копка на новата водопроводна мрежа в Брестовица

Днес започва реконструкцията на водопровода във високата зона на Брестовица. Символичната първа копка за начало на строителните дейности дадоха кметът на община Родопи Павел Михайлов и кметът на селото Мария Манолова.  На церемонията присъства Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството. Срокът за изпълнение е 600..

обновено на 13.02.25 в 14:41

Докато шумим за вейпове, на пазара вероятно има нова дрога

Стотици репортажи и много енергия в сдружение "Майки срещу дрогата" вложи журналистът Веселина Божилова, която от години работи по темата за зависимостите и битката с тях.  След приетата на първо четене пълна забрана на вейповете с нея говорим за поредната активност да се разпишат нови правила и за волята да има контрол и ефект от тях. Тя е скептича...

публикувано на 13.02.25 в 13:12

3 години обучение на медицински сестри ще ни върне в миналия век

На среща на министъра на образованието и ректорите на ВУЗ бе лансирана идеята да се намали срока на обучение на медицинските сестри от 4 на 3 години. Целта е е по- бързо да се запълни дефицита от кадри в лечебните заведения. Браншовите организации вече възразиха срещу предложението. Какво мисли академичната общност попитахме проф. Биянка Торньова,..

публикувано на 13.02.25 в 11:52

Бедни сме, защото ни ограбват картели и монополи

За потребителското недоволство, икономическите му основания и социални последици разговаряме със социолога Кънчо Стойчев, който е председател на УС на сдружението "Произведено в България".  Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно..

публикувано на 13.02.25 в 10:58