Водещата тема от няколко дни е засилената активност като препоръки към това, което трябва да се направи и да бъде вече в крайна сметка ефективно срещу безобразията на пътя, срещу войната по българските пътища – затова сега ще говорим. Силна активност от страна на правителството, а и заяви от страна на депутати, че има политическа воля да се вземат наистина крути мерки, въпросът е обаче дали да се засили контрола или да се променя и в каква част и по какъв начин законодателството. Темата с това звучене сега ще си говорим с г-н Иван Вълков – той е депутат от ГЕРБ, заместник-председател е на комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание.
Вече имахме възможност няколко пъти да съобщим на нашите слушатели какво се предлага в различни варианти и за увеличението на глобите за превишена скорост, и за сваляне на табелите на шофьори, които са неизправност – хванати са пияни, и по темата за криминализирането на гонките, и това, което премиера Борисов каза, че трябва да бъде окачествявано като умишлено убийство причиняването на смърт на пътя от шофьор, който е пил. Тъй или иначе нека да погледнем към това, което е възможно и според вас уместно да се случи като законодател.
Какво според вас наистина трябва да се промени в законодателството – кое е уместно, кое не, според направените вече предложения, г-н Вълков?
Иван Вълков: Като цяло искам да кажа, че тези промени са започнали не във връзка с последните случаи, които нагнетяват обстановката по пътищата. Те са започнали още в средата на лятото, имаше много сериозни заседания в комисията по транспорта, но което присъстваше и министъра на вътрешните работи, министрите на транспорта и на регионалното развитие и точно тези проблеми се разглеждаха. Взе се решение и беше създадена група в Министерството на вътрешните работи, която работи по законодателството – това беше в края на месец юли и началото на август и тези промени, доколкото разбирам, са подадени за вкарване в Народното събрание, трябва да минат Министерски съвет, след вчерашния анонс от страна на министър Бъчварова за по-сериозни санкции и наказания, както и за това самите глоби и санкции да бъдат въвеждани по-бързо и да има по-голям резултат от събираемостта на тези глоби, тъй като към този момент това е също едно изключително слабо място в закона. Така или иначе трябва да се подходи комплексно по темата.
Едно от предложенията, които аз подкрепям, е този закон да бъде разделен – т. е. Закона за движение по пътищата с всички правила за движение, с административно-наказателните разпоредби да остане към Министерството на вътрешните работи, което и сега в момента се извършва, а допълнителните, наслоени в течение на годините неща, които към него са прикрепени, на техническото състояние на автомобилите, обучението на водачите на моторни превозни средства да се прехвърли към Министерството на транспорта.
Какво ще се постигне с това разделение? - чуйте аргументи в интервюто.
"Нито един от сигналите, които в момента се излъчват, не могат да се приемат за достатъчно достоверни. Или като знаци по посока на несъздаване, или създаване на правителство. Смятаме, че в момента всички играят позиционна игра, която трябва да излъчва посланието към избирателите, а именно - че всички искат да има правителство. В момента всички..
"По пътищата в Пазарджишка област няма закъсали автомобили и бедстващи хора", каза Мирослав Стоянов, говорител на Областната дирекция на МВР. Той съобщи, че е отпаднало ограничението за товарни автомобили над 12 тона с ремаркета и полуремаркета по пътя Велинград до границата в Благоевградска област. Остава обаче, забраната такива автомобили да се..
Инцидентите на пътя с жертви са в пъти по-малко при лошо време като снеговалеж, проливен дъжд или мъгла. Това става ясно от изследване на Института за пътна безопасност. От него става ясно, че през изминалата година при лоши условия са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е..
Какво е да живееш 104 години? Историята на сладкаря Хачик Дикран Хачатурян Какъв е смисълът на живота и тайната на дълголетието? Колко сладък може да бъде животът, ако цял живот си подслаждал живота на другите? Отговорите на тези въпроси се крият в историята на 104-годишния Хачик Дикран Хачатурян, роден през 1920 г. в Бурса, Турция...
Общо 12 сигнала за аварийни ситуации са подадени през двата дни на снеговалеж в Пловдив, като в рамките на час всяка от ситуациите е била овладяна. Това съобщи директорът на общинското предприятие "Градини и паркове" Антон Георгиев в програма "Ден след ден". И в момента около 15 души от аварийните екипи, които режат клони и дървета, са на терен...