Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Любовта между нас губи битката със скоростта на шофиране

Алекси Кесяков  е секретар на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата. Той е бивш началник на направление „Пътна полиция“, работил е и в института по Криминология към МВР.

Според него случващото се по българските пътища дори не е  война, защото войната има две страни. Ситуацията е много сложна, защото по пътищата хората се самоубиват или убиват близките си. Безопасното ни придвижване зависи от една страна  от поведението на хората, възпитанието им, образованието им, обучението им, професионалната им квалификация, а от друга от пътната инфраструктура, автомобилите ни, от спешната помощ, коментира Кесяков. 

По думите му голяма част от катастрофите са семейни, при които шофьорът уби близките си. Така любовта между хората губи битката със скоростта на автомобила, обобщи експертът. Той препоръча, когато учим малкото дете как да се предпазва трябва да има и няколко съвета за безопасността на пътя. Не е нормално всяка година 1 100 деца да стават жертва на пътя. За това вина имат и възрастните, добави Кесяков. 

Според него основната причина за катастрофите е несъобразената скорост, която удължава спирачния път или прави автомобила неуправляем. При удар със скорост 70 километра в час никой пешеходец няма шанс, даде пример секретарят на ДОККПБ. 

По повод на верижната катастрофа в тунела на Витиня вчера Алекси Кесяков заяви, че към несъобразената скорост и човешките грешки трябва да се изчисли каква е била дистанцията на движение на автомобилите. По думите, подобни катастрофи стават често по магистралите.  Истината е, че ситуацията можеше да бъде още по- неприятна, добави той. 

Понякога пазим стъкления амбалаж, който возим, повече от близките си при шофиране, смята Кесяков и беше категоричен, че при тежки нарушения - шофиране без книжка или пияно състояние трябва да се свалят регистрационните табели. Който иска да си пази номера, да спазва правилата. Това е борбата на живота срещу смъртта, каза експертът.

Ако акробат върви по пръта между два небостъргача, няма да тича от единия до другия край, за да не падне, така и с шофирането – трябва да бъде внимателно и според правилата, подчерта той и добави, че този, който не спазва правилата, той не обича себе си. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Гечев

Проблемът за "Лукойл" е осигуряването на суров петрол

Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС.  Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..

публикувано на 14.11.25 в 16:33
Хачик Язъджиян и Никола Андреев

Стартира кампанията "Купи и Дари" в Пловдив

Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..

публикувано на 14.11.25 в 15:39

Ключови в туризма са рекламата, самобитността и партньорствата

Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма.  Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...

публикувано на 14.11.25 в 11:28

Пловдив е на по- бързата от двете писти в развитието на регионите

Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..

публикувано на 14.11.25 в 10:53

Образователната среда не е много дружелюбна към децата с диабет

770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на  месец е непосилна за много семейства...

публикувано на 14.11.25 в 10:29