Алекси Кесяков е секретар на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата. Той е бивш началник на направление „Пътна полиция“, работил е и в института по Криминология към МВР.
По думите му голяма част от катастрофите са семейни, при които шофьорът уби близките си. Така любовта между хората губи битката със скоростта на автомобила, обобщи експертът. Той препоръча, когато учим малкото дете как да се предпазва трябва да има и няколко съвета за безопасността на пътя. Не е нормално всяка година 1 100 деца да стават жертва на пътя. За това вина имат и възрастните, добави Кесяков.
Според него основната причина за катастрофите е несъобразената скорост, която удължава спирачния път или прави автомобила неуправляем. При удар със скорост 70 километра в час никой пешеходец няма шанс, даде пример секретарят на ДОККПБ.
По повод на верижната катастрофа в тунела на Витиня вчера Алекси Кесяков заяви, че към несъобразената скорост и човешките грешки трябва да се изчисли каква е била дистанцията на движение на автомобилите. По думите, подобни катастрофи стават често по магистралите. Истината е, че ситуацията можеше да бъде още по- неприятна, добави той.
Понякога пазим стъкления амбалаж, който возим, повече от близките си при шофиране, смята Кесяков и беше категоричен, че при тежки нарушения - шофиране без книжка или пияно състояние трябва да се свалят регистрационните табели. Който иска да си пази номера, да спазва правилата. Това е борбата на живота срещу смъртта, каза експертът.
Ако акробат върви по пръта между два небостъргача, няма да тича от единия до другия край, за да не падне, така и с шофирането – трябва да бъде внимателно и според правилата, подчерта той и добави, че този, който не спазва правилата, той не обича себе си.
Иновативният за страната проект за дигитална SOS гривна за жителите на община Марица продължава да действа и през 2025 година, но с намалени параметри. Той ще се финансира от Министерството на труда и социалната политика. За изминалите две години гривни са ползвали 184 души, сега ще са само 67, защото бюджетът е орязан. Целта на кмета..
В навечерието на Световния ден за борба с рака, който се отбелязва на 4 февруари, КОЦ-Пловдив отбелязва ръст на преминалите пациенти през лечебното заведение през миналата година. „Броят им се е увеличил с около 700. Има и още една негативна тенденция, която забелязваме през последните години – увеличение на пациентите с онкологични..
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...