Иновации в учебния процес, една от които първите часове да започват не по - рано от 9 часа сутринта, предлагат в отворено писмо до министъра на образованието ученици от Пловдив и Варна.
„Пишем Ви във връзка с нашето ежедневие в училищата, което искаме да променим. Предложенията, които ще Ви представим, са направени въз основа на това, което виждаме всеки ден и според нас не е правилно да е така. Това са първите идеи, които искаме да Ви представим. Ако сте готов да ни изслушате, сме подготвени за диалог“, започва писмото до Тодор Танев, подписано от дванайсетокласника от ОМГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив Александър Петров и Васил Георгиев - ученик от 11 клас от Варненската математическа гимназия.
„Ние сме една от малкото страни в Европа, в която има двусменен режим. На Запад и съответно в по-голямата част от света учениците започват занятия след 8 ч. Едносменният режим в училищата ще реши някои от проблемите, пред които са изправени учениците“, заяви в интервю за Радио Пловдив Александър Петров. По думите му, така учениците ще съчетават по - добре следучилищното време и времето за сън.
Друг проблем са пътуващите учениците. Има деца, за които транспортът е ограничен и те трябва да чакат автобус/влак с часове, за да се приберат.
Момчетата предлагат и промени в стопанстването и ефективното използване на сградния фонд на училищата, както и увеличаване на финансирането на школата посредством по-висок % БВП
По примера на други държави в Европа, учениците смятат, че трябва да бъде дадена свобода на учителя в това какъв учебен материал да преподава и къде да стане това.
„В много страни уроците по отделни предмети се водят извънкласно, било то в музей или друга институция. Оценителната система в училищата оценява текущите знания, а не общите. Училището е институцията, в която се учи. А оценителният процес да бъде извършван от различен орган извън структурата на училище и Министерството“, подчерта дванайсетокласникът от пловдивската математическа гимназия.
Според педиатъра д-р Петринка Крачанова, ранното ставане на учениците наистина е проблем за много от тях предвид концетрацията и времето, което отнема на децата да стигнат до учебните заведения.
„Като цяло учебният режим трябва да е съобразен с възрастта на децата, с трафика и урбанизацията. Сега за да стигне едно дете в 8 часа в училище, то трябва да стане в 6. Затова е хубаво, ако позволяват условията, учебните часове да започват по- късно, но и учениците да си лягат по- рано“, каза по темата педиатърът.
Интервюто с ученика от Математическата гимназия в Пловдив Александър Петров и коментара на д-р Петринка Крачанова можете да чуете в прикачените звукови файлове.
В програма "Точно днес" на Радио Пловдив историкът доц. д-р Тодор Радев от Пловдивския университет припомня факти, история и подвиг - за Освобождението ни. Спират ли гласовете да сменим датата 3 март и да си изберем друга за Национален празник? Доц. Радев счита, че винаги трябва да се връщаме в нашата памет към великите дела на нашите предци...
От Ница до Пловдив, за обучението на българчетата зад граница – включване на Соня Щилова , която посвети десетилетие на българското неделно училище в Ница, Франция и учениците й, които проговарят и пишат на български език. Българското училище в Ница се казва "Родна реч" , то е създадено преди близо 10 години и обучава десетки малки ученици,..
Паметникът на освободителите на Бунраджика е открит през 1881 година. Проектът е дело на архитект Вокар. Днес до него ще се изкачат с шествие на свободата стотици пловдивчани, които почитат паметта на загиналите за свободата на България. „Строителството на паметника на освободителите започва през 1880 година и е открит през 1881 година...
В „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Лана Петкова, учител по йога, соционалитик, иконописец и може би една от най-известните украинки в Пловдив. Родена е в Харков, но преди 30 години любовта я води в града под тепета, където намира и своята реализация. Създава собствена програма, която кръщава Ланетика. Според Лана йога дава сила и..
Родители и ресурсни учители на деца с нарушено зрение настояват държавата да поеме ангажимент за адаптирането на брайлова азбука учебните помагала, които се използват в училище. Това е един от изводите от проведената в Пловдив кръгла маса, посветена на приобщаването на деца с увредено зрение в системата на средното образование, организирана..