Перспективите, които предлага устойчивото ползване на лечебни растения в България, ще бъдат представени на Панаира на българските билки, който ще се проведе на 6 -7 ноември в Аграрния университет в Пловдив.
Панаирът се организира от Фондация "Информация и природозащита" и е част от "Проект за популяризиране на устойчивото ползване на лечебните растения в България", съфинансиран от Програма LIFE+ на Европейската комисия, съобщи на пресконференция днес Светлана Аладжем, координатор на проекта.
Тя обясни още, че названието на изложението „"200 билки - 2 милиона работни места", е вдъхновено от български експерт с многогодишен опит в сектора, според когото билките могат да дадат препитание на една четвърт от народа ни, ако се ползват разумно и се опазват добре диворастящите находища. От своя страна експертът по лечебни растения Димитрина Ботева припомни, че в България от над 700 вида растения с лечебни свойства, се употребяват за стопански цели едва около 200 билки.
По време на изложението ще има презентации и дискусии по ключови теми, свързани с опазване, култивиране и преработка на билки, в т.ч. и възможности за финансиране по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г, допълни Светлана Аладжем.Ще се състои и приемна, в която земеделски производители да получат съвети и консултации от едни от най-добрите специалисти в сектора за култивиране на лечебни растения. В програмата на панаира е включена и премиерата на документалния филм „Лековитото злато на България“,който представя фолклорни традиции свързани с билките.
По думите й Панаирът на билките и изложението са кулминацията на двегодишната информационна кампания в рамките на проекта, партньор, по който е и БНР. В ефира на програма „Хоризонт”, Радио Пловдив и Радио Стара Загора до момента са излъчени над 160 радиорубрики за опазването,
ползването и преработката на лечебните растения в България. Така посланията, че България е на едно от първите места в света по богатство от лечебни растения и износ на билки, както и че преработката им може да осигури поминък за местните общности и възможности за икономическо развитие и по-отговорно отношение към дивите находища на лечебните растения достигат до цялата национална общественост, коментира Аладжем.
Днес бе представен за първи път и наръчник за журналисти „Лечебните растения – природно богатство, лек и поминът”, в който е събрана полезна информация за билките – от тяхното опазване, правила за събиране, култивиране и използване - до възможностите за добър доход.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..