Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Евтините шофьорски курсове водят до "покупка" на изпита

 В ДАИ от години нещата не се променят, променят се само изпълнителните директори и после се случват едни и същи неща. Това е така, защото там където има предлагане на пари, има и кой да ги взима, коментира арестите в ДАИ Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто - мото подготовка.

Не би трябвало в една служба да се съсредоточава и хлябът, и ножът, защото  ДАИ провежда изпитите, контролира провеждането им, осъществява контрола по пътя и над такситата. ДАИ трябва да се разтовари и да има специфични функции. Освен това от сегашните шефове малко разбират от материята, те бяха политически назначения. Много малко внимание се отделя на подготовката на младите шофьори и новата методика на провеждането на изпита, обясни позицията си Иванов.


Според него честността на изпитите по теория, които вече се провеждат  с таблети, зависи от окото, което ги наблюдава, т.е. дали ще е отворено или тенденциозно затворено.

Иванов твърди, че кадърните хора в ДАИ са бутнати в ъгъла. Преди сегашния директор Цветелин Цветанов имаше професионален екип и резултатите бяха налице. Тези хора обаче станаха неудобни, изтикани в ъгъла, на тяхно място се върнаха старите шефове по региони, върнаха се старите изпитващи и старите схеми пак се появиха, допълни инструкторът.

Водехме разговори с ръководството, но резултат нямаше. Точно тази седмица водех разговор с Цветанов за начина, по който се провеждат  изпитите и за процедурата, която трябва да се направи, за да бъдат спрени лошите практики. Фирмите се знаят, хората се знаят, директорите по места се знаят, които злоупотребяват, допълни Иванов и припомни, че арестуваният шеф на ДАИ преди време  беше уволнен и после качен на по- висока позиция. 

За сметка на това много хора се сдобиват с книжки и документи, обобщи Йонко Иванов.  Организацията, която той представлява,  разполага с хора в цялата страна и получава сигнали от цялата страна, включително  и от Пловдив.  Провели сме разговор с новия председател на комисията по транспорт в парламента и хората на високи нива са запознати със ситуацията, но политиците  не могат да спрат тази касапница по пътищата, остана това да направят обществото и медиите, каза председателят на Съюза на преподавателите по авто - мото подготовка.

Той обясни също,  че в обсега на ДАИ е и професионалната компетентност на ръководители на транспортна дейност, за която  също се провеждат изпити и където се изискват също много пари. 

Много фирми обучават на занижени цени, посочили сме местата как се злоупотребява с изпита по теория на таблетите, професионалистите знаят тези практики.  Трябваше да се освежи изпитът по теория, програмата за обучение на кандидат – водачите също има нужда от промени, но нищо не се случи, подчерта Иванов и допълни, че нищо не е толкова сложно и невъзможно.

Той даде за пример Пловдив, който бил залят от евтини оферти за шофьорски курсове. Не може  300 лева да струва едно обучение  за 31 часа. Един час подготовка струва 12 – 13 лева, не може да е толкова евтино – 9 лева на час. Защото хората когато са излъгани в обучението, после търсят начин да си купят изпита, коментира инструкторът.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Гърците бавят отварянето на пътната връзка Рудозем - Ксанти

Пътят Рудозем - Ксанти остава затворен, въпреки че втори ден България вече официално е пълноправен член на Шенгенското пространство. Отварянето на пътната връзка между България и Гърция при незаработилия граничен пункт се отложи заради закъснение в изграждането на пътя от гръцка страна.  Пред Радио Пловдив  областният управител на Смолян Захари..

публикувано на 02.01.25 в 17:20
Доц. Спас Ташев

Поколението Бета ще се развива в условията на изкуствен интелект

2025 година поставя началото на новото поколение Бета. Бебетата, които ще се раждат от началото на годината до 2035 година ще бъдат част от това поколение.  "Най-характерното за това поколение ще бъде, че ще се развива в условията на Изкуствен интелект. За предишното поколение беше характерен преходът от аналогови към цифрови технологии, докато..

публикувано на 02.01.25 в 17:06

Градският транспорт и чистотата са сред приоритетите за 2025 г.

Подобряване на градския транспорт, чистота на града и реализиране на нови инфраструктурни проекти ще са приоритетите тази година пред Община Пловдив. Това заяви в интервю за Радио Пловдив пловдивският кмет Костадин Димитров. През 2025 година администрацията ще кандидатства за държавно финансиране с проекти за над 70 милиона лева. Сред..

обновено на 02.01.25 в 14:28
Стоян Панчев

Не е ясно какво ще се случва с публичните финанси

"Икономическите трудности в Германия със сигурност ще доведат до проблеми в периферни страни като България", смята икономистът Стоян Панчев.  "В Унгария, която е много по-интергирана във веригата за доставки на германското автомобилостроене, вече виждаме рецесия", даде пример той.  Стоан Панчев припомни също, че през миналата година реален дебат..

публикувано на 02.01.25 в 10:27
Иво Инджов

Има шанс за редовно правителство тази година

Каква ще бъде политическата 2025 година не само във вътрешнополитически, но и в геополитически аспект? Анализът за програма "Точно днес" направи доцент Иво Инждов, политолог и университетски преподавател.  Според него е много възможно тази година България да има редовно правителство, но не се знае дали то ще бъде конструирано през януари, след като..

публикувано на 02.01.25 в 10:20