Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Лоша инфраструктура и сигнализация - проблемите в БДЖ

След инцидента, при който загинаха 7 души в Хитрино търсим още от отговорите: защо дерайлира ЖП транспортът у нас?

Включваме Боян Юруков от Франкфурт, Германия IT специалист във финансовия сектор с анализ, базиран на Евростат - Колко опасен е ЖП транспортът в България?

За последните 10 години в България са починали 24 и са ранени 93 пътници. Отделно са починали 9 и са ранени 26 служители на БДЖ. Жертвите сред лицата извън влаковете обаче са в пъти повече – 293 смъртни случая и 232 ранени.

Инцидентът от гара Хитрино е в категорията дерайлирал влак. Такива в Европа има доста малко. У нас се забелязва покачване. Катастрофата попада и в категорията на инциденти с опасни материали. Такива почти няма в Европа.

Интересно е, че в Австрия се срещат често – по два пъти в месеца. У нас, макар да са малко, се забелязва покачване и на сблъсъците между влакове. При тези инциденти, както и при сблъсъците на прелези има най-много жертви.

По брой ранени обаче сме доста зле. Не толкова, колкото Румъния, но сме сред първите места с Хърватия и Словакия. Почти всички случаи са заради неправилно пресичане на прелези от хора и коли. По това, което прочетох, често причината е в неработещата сигнализация и липсата на преграждания, каза пред Радио Пловдив Боян Юруков.




БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21