Незабавно да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на интермодален терминал в Пловдив, включващ бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи, поискаха от БСП на брифинг в парламента. От партията настояват и за спиране на обществената поръчка за въвеждане на тол-система в България.
Социалистите посочиха, че интермодалният терминал е изграден от Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/, като инвестицията е на стойност 10 млн. лева, но вместо държавната компания да го експлоатира и да печели, правителството решава да го даде на концесия срещу 4000 лева на месец. "Образно казано, това е колкото за една будка за вестници на "Витошка", коментира депутатът Драгомир Стойнев.
От БСП изразиха съмнения, че терминалът ще се даде на голяма транспортна фирма от Пловдив и то за 27 години напред. Процедурата да се спре, защото това е ограбване на българските граждани, призова Стойнев.
В отговор Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията огласи позиция, в която се казва, че в откритата с Решение на Министерския съвет от 10 ноември процедура за предоставяне на концесия на интермодален терминал Пловдив са спазени основните принципи, залегнали в Закона за концесиите, за публичност, прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и пропорционалност.
Неясно остава твърдението на народните представители, че концесията "ще бъде дадена на голяма фирма от Пловдив". Заложените в процедурата изисквания към участниците не включват ограничително условие на териториален принцип на участниците в процедурата.
Напротив, изпратеното и публикувано Обявление за откриване на процедурата за предоставяне на концесия в Европейски вестник, в съответствие с изискванията на Директива 2014/23/ЕС на ЕП и на Съвета от 26 февруари 2014 г. за възлагане на договори за концесия, осигуряват по-голяма публичност и възможност за широк кръг участници да се запознаят и участват в нея, се казва в съобщението.
От МТИТС предоставят и информация, показваща хронологично, че прединвесдтиционото проучване за изграждането на интермодален терминал Пловдив е стартирало през 2008 г. /от правителство на Сергей Станишев/. На 31 октомври 2013 г. /по време на правителството на Пламен Орешарски/ Управляващият орган на ОП "Транспорт" в МТИТС одобрява формуляра за кандидатстване за финансиране на изграждането на ИМТ Пловдив, с бенефициент НКЖИ. Проектът /финансовата помощ/ преминава през нотификация в Генерална дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия и продължителна кореспонденция между оторизираните държавни органи за изследване на режима на държавни помощи при финансирането.
По-късно, през 2014 г. /по време на правителството на Бойко Борисов/ с писмо ГД "Конкуренция" уведомява, че са приключили предварителната проверка по мярката и предоставянето на финансиране към НКЖИ не представлява държавна помощ. Мярката не включва и държавна помощ по отношение на бъдещия концесионер, тъй като държавата се е ангажирала изборът му да бъде с открита, равнопоставена и недискриминационна процедура, която няма да навреди на Общия пазар, както и че той ще оперира на пазарен принцип.
С този акт на ЕК /ГД "Конкуренция"/ фактически е дадена "зелена светлина" за реализация на инвестицията на НКЖИ по изграждане на ИМТ Пловдив и проектът беше стартиран, посочват от МТИТС. Ангажимент остава след изграждането на базовата инфраструктура тя да бъде предоставена на концесия.
С Решението на МС от 10 ноември 2016 г. е открита процедурата за предоставяне на концесия на ИМТ Пловдив. На тази дата кабинетът на Бойко Борисов не е в оставка и твърденията на народните представители са неверни.
Плащанията, които избраният концесионер следва да извършва, съгласно приетото Решението на МС са следните: еднократно концесионно плащане в размер 5 000 лева и дължимия ДДС върху тази сума; годишни концесионни плащания към концедента, съставени от две части - фиксирана и променлива и инвестициите, които концесионерът ще бъде задължен да извърши са не по-малко от 4 687 600 лева без ДДС за срока на концесията, в т.ч. - инвестиции в размер, не по-малък от 1 400 000 лева без ДДС за първите две години от срока на концесията.
Силният вятър причини преминаване на пожар в сухи треви от покрайнините на Пазарджик в крайния квартал Пазарджик-Запад. Огъня гасят цялата дежурна смяна от местната противопожарна охрана. Изпратени са и екипи от Пловдив и от Ихтиман. Огънят е обхванал гаражи и оставени коли. Има силно задимяване и призивът към хората в района е да затворят прозорците на..
Почувствахме се изморени от политически инженеринг, плаващи мнозинства и задкулисие обявиха на пресконференция тримата напуснали партиите си, които ще формират нова група в Общинския съвет. Николай Гюров, Димитър Арнаудов и Илия Гатев, които напуснаха ПП, ИТН и БСП, се обединяват под името "Независими за Пловдив" и ще регистрират сдружение, за да..
Италиански инвеститори са проявили интерес към предстоящата концесия на летище Пловдив и неговото развитие като пътнически и карго терминал. Това стана след проведена среща между областния управител на Пловдив проф. Христина Янчева с посланика на Италия у нас Марчело Апичела. Италианска страна подготвя проект, който има за цел създаването на..
Полицията в Пазарджик задържа трима крадци, ограбили последователно два храма в областта. В средата на юни неизвестни разбили прозорец на църквата в пазарджишкото село Паталеница. От храма била извършена кражба на кутия за дарения, в която имало неустановена парична сума. Няколко дни по-късно аналогична кражба била извършена от храма в..
Нова група в Общинския съвет на Пловдив ще бъде обявена днес. Формирането й ще бъде оповестено днес от напусналите групите си преди дни Николай Гюров от „Продължаваме промяната“, Димитър Арнаудов от ИТН и Илия Гатев, който се раздели с БСП. На брифинг днес тримата ще представят съвместна Декларация за намеренията си и ще коментират актуалната..