Празничната еуфория върви заедно с голямото харчене на средства.
Аз все си мисля, че хората свикнаха по празници да си правят сметката. Но всяка година се оказва, че това не е така. Със създаването на маркетинга – една специална дисциплина за облъчване на общественото мнение на потребителитe с така наречените намалени цени и предколедни промоции, хората се подлъгват и започват да харчат повече отколкото им позволява семейния бюджета. Затова обществото се казва потребителско.Така че нищо ново – така функционира то в Америка, в Европа, така съществуват развитите страни. Ние горе-долу започнахме да се докосваме до тях - като харчим за неща, които не ни трябват. И като харчим повече отколкото можем да си позволим. Затова са измислили кредитните карти и различните видове потребителски кредити, които постоянни ни заливат от телевизия, радио и интернет. Разумните хора обаче трябва да си правят сметката, коментира Светозар Гледачев.
Той допълни, че средна сума от 200 лева за подаръци е изключително голяма за България.
Това са много пари. И вие ми напомнихте да се върна назад във времето, когато сме били деца. И когато тези празници не се празнуваха по този начин. Дали бяха по-малко щастливи без подаръци, с един бонбон или без бонбон? Важното е семейството и отношението. Тоест пак се връщам на моята теза, която е теза и на целия прогресивен свят - че и нашето общество стана потребителско - има ли празник трябва да има подаръци. Иначе той не е празник. Не съм против празниците. Нека да ги има, но да празнуваме духовно, а не материално и чрез подаръци, допълни Гледачев.
Финансовият анализатор е категоричен, че няма опасност от допълнителни разходи в държавния бюджет.
Засега няма данни, да се изразя грубо, за избомбване на бюджета. Напротив - всичко сочи, че Бойко Борисов и коалицията от партии, които най-вероятно ще застанат около него, се канят да управляват и след следващите избори, обясни още Светозар Гледачев.
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..