Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Съдът спря заблуждаваща практика на мобилен оператор

Върховният административен съд потвърди заповед на Комисията за защита на потребителите за забрана на нелоялна търговска практика на „Мобилтел” ЕАД при продажбата на предплатени карти за мобилни услуги. Телекомът умишлено е премълчавал важно условие, според което при закупуване на предплатени пакети услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. Тази информация е фигурирала само на интернет страницата на мобилния оператор. Липсвала е обаче в офисите му и върху опаковката на картите Prima, където би била полезна на потребителя непосредствено преди вземането му на решение за покупка. 

В търговския обект е било налично единствено неактуално ръководство, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния. 

В резултат от прилагането на цитираната практика потребителят остава с впечатлението, че ще може да ползва сумата по своята сметка през целия период на валидност на картата.

Влязлата в сила заповед на КЗП отнема възможността на мобилния оператор да подвежда по такъв начин потребителите занапред. Наложена е санкция в размер на 10 000 лв. с наказателно постановление, което търговецът обжалва. 

Снимка

Съвети към потребителите:

  • Настоявайте да получите пълна, вярна и разбираема информация за основните характеристики на услугата и условията за ползването й.

  • Не бързайте да сключите сделка преди да се запознаете с всички условия и да се уверите, че те са изгодни за Вас.

  • Търсете консултация винаги при съмнение, че информацията е непълна или неясна.

Препоръки към търговците:

  • Необходимо е на потребителя предварително да бъде предоставена информация за всички съществени характеристики на услугата и условията на сделката, както и да му се даде възможност да се запознае с тях.

  • Информацията трябва да е ясна и достъпна.

  • При необходимост консултантите могат да дадат разяснения, които обаче да не въвеждат в заблуда.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Пловдивчани се включват в протеста "Кой блокира Конституцията?"

Инициативата "Правосъдие за всеки"  организира  граждански протест заради скандала с преизчислението на изборния резултат от последните парламентарни избори.  Той е насрочен за довечера, с начален час от 18.00, съобщава БГНЕС.   Организацията се провежда и чрез социалните мрежи с призив за общонационален протест  довечера.  Има заявено участие и от..

обновено на 12.03.25 в 07:51

В Пазарджик очакват присъда за убийството на Ангел Здравков

Днес близки и приятели организират протест  пред съдебната палата в Пазарджик, където се очаква края на делото за убийството на 21-годишния Ангел Здравков.  Участниците в акцията  настояват за справедлива, но и тежка  присъда за убиеца.  Убийството на Ангел Здравков бе извършено в края на 2023 година.  Тогава той бе смъртоносно  прободен с нож  от..

публикувано на 12.03.25 в 07:40

Преговарят за градски транспорт до близките до Пловдив села

Кметовете на "Марица", "Родопи" и Садово започнаха преговари с Община Пловдив за осигуряване на градски транспорт до областния град. На първата среща, която се проведе в Община Пловдив, беше изразена воля да се решат въпросите с липсата на транспортната свързаност на малките населени места с Пловдив. Пред Радио Пловдив кметът на Община Марица..

обновено на 12.03.25 в 07:15

Министър Борислав Гуцанов разяснява в Пловдив мярката "Грижа в дома"

Министърът на труда и социалната политика Борислав Гуцанов ще направи работно посещение в Пловдив.  Той ще се срещне с хора, получаващи подкрепа по операция „Грижа в дома“, и с техния асистент.  Мярката се финансира по Програма „Развитие на човешките ресурси“ (2021 – 2027 г.).  Министър Гуцанов ще обяви как грижата за  най-уязвимите хора в цялата..

публикувано на 12.03.25 в 07:13

Текат ремонти на Подбалканския път между Клисура и Калофер

До 15 май ще се извършват ремонтни дейности на Подбалканския път I-6 в участъците Васил Левски - Калофер и Клисура - Иганово, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Ремонтните дейности в участъка Васил Левски – Калофер  /от 264-ти до 276-ти км/   ще се осъществяват поетапно в една лента, като е планирано да бъдат завършени до края на април...

обновено на 12.03.25 в 07:08