Екстравагантните ходове в предизборната кампания са резултат на търсене на атрактивност, за да може да се заявиш пред публика. Това не винаги води до събиране на гласове. Популярността невинаги е равна на гласове. Иначе в Народното събрание щяха да са Христо Стоичков и Григор Димитров, коментира политическият ПР Арман Бабикян.
Според него по времето на Андрей Луканов, Иван Костов и Симеон Сакскобурготски имаше политики, дебат, политическият разговор беше съдържателен. От 7-8 години нивото рязко слезе надолу, водят се персонални разговори кой какъв е, а не каква политика предлага. Като пример Бабикян посочи, че мълчанието за това какво правим с над 700 хиляди роми, които са маргинализирани, декласирани от обществото и вместо да произвеждат БВП, те присъстват само в разходната част на бюджета. Те и безработните могат да бъдат част от българската икономика, каза той.
По думите му, връзката между избори и граждански протести е очевидна. Странно е как гражданската съвест се пробужда преди избори. Като пример той посочи протестите в София за виетнамските общежития, които са проблеми от години, както и недоволствата в Куклен срещу изграждането на крематориум и в Труд срещу Централата за биогаз.
Изведнъж бурната съвест се излива в окупация на шосета, коментира пиар специалистът и добави, че все пак глупавите хора стават все по-малко, и все по-малко хора вярват на тези неща.
Неправителственият сектор е част от предизборната кампания, обобщи Арман Бабикян.
"Екзакта Рисърч Груп" проведе национални представителни изследвания в началото, в средата и в края на изборната кампания. Изследването в самия край на кампанията – четири дни преди вота за парламент показва, че на 26 март 2017 г. биха могли да гласуват около 3,7 млн. избиратели. Противно на очакванията за нов парламент с участието на по-малко на..
Дни преди вота картината на електоралните нагласи е следната: сред онези, които се очакват да гласуват за партия или кандидат, 27,1% казват, че ще подкрепят ГЕРБ, 26,5% - БСП. Дали БСП или ГЕРБ ще спечели изборите ще зависи от поведението на българите в последните часове преди вота. Формулата на влизащите в парламента дни преди вота остава 5+1...
Преднина от 2.6% за партия ГЕРБ пред БСП на предстоящите извънредни парламентарни избори прогнозира социологическата агенция "Алфа Рисърч Груп". В навечерието на вота проучването ѝ отчита, че ГЕРБ ще получи 31.7% от гласовете на твърдо решилите да участват в изборите. За БСП биха гласували 29.1%. Много близки са позициите между "Обединените..
Дни преди извънредните парламентарни избори все още остава неясен отговорът на въпроса кой ще е победителят. С равни възможности за първо място са двете водещи партии БСП и ГЕРБ, като БСП има предимство сред твърдо решените да гласуват, а ГЕРБ все още разполага с резерви за разширяване на електоралната си база сред колебаещите се избиратели, показва..
Проучване на ЕСТАТ дни преди вота показва висока готовност за гласуване - 65% са категорични, че ще упражнят правото си на глас на 26 март. Изследването на общественото мнение агенцията е направила между 8 и 15 март и е финансирано със собствени средства. Очакванията на ЕСТАТ са до урните да отидат между 3 700 000 и 3 900 000 избиратели...