Нова Камерна зала се открива тази вечер във фоайето на Областната администрация – Пловдив. Първият концерт е от цикъла„Песните на Пучини“ в изпълнение на тенора Ивайло Михайлов и пианистката Мария Калоферова и е със свободен вход. Песните на Пучини стават обществено достояние едва през 1987 г., когато един от най-големите изследователи на творчеството на Пучини - Майкъл Кей ги публикува и казва, че те са като „ранни мисли за бъдещи опери“.
Песните са композирани през най-плодотворните години на Пучини. Някои от тях са по поръчка на учебни заведения, други като романси, предназначени за приеми, и са били публикувани в периодични музикални издания. Както споделя Майкъл Кей: песните са като ранни мисли за бъдещи опери. Така например прочутата ария на Де Грийо от операта "Манон Леско" е изградена върху Mentia l'Avviso - речитатив и ария за тенор и пиано.
Основата на квартета от трето действие на „Бохеми” е песента “Sole e amore” /”Слънце и любов”/, матината, написана от Пучини осем години по-рано. В „Тоска” и „Мадам Бътерфлай” се чува ехо от вече родени от перото на Пучини мелодии. Една от тях е “Inno a Diana” /”Химн на Диана”/, написана за ловните дружинки и посветена на всички ловци в Италия. “Canto d’anime” /Песен на душите/ е прототипът на арията на Ринучо от операта „Джанни Скики”. “Morire” /Да умреш/ е използвана два пъти – в албум продаван с благотворителна цел от Италианския Червен Кръст по време на Първата Световна Война и като встъпителна ария на Руджеро във втората версия на „Лястовичката”. Съществуват много други примери за използването на песните от Пучини, а също така и на инструментални произведения в композирането на неговите опери.
Ивайло Михайлов през 1997 г. придобива бакалавърска степен по класическо пеене в ДМА "Панчо Владигеров" в София в класа на световноизвестния сопран Валери Попова. През 2002 г. печели стипендия от Министерството на културата на Р. България и заминава за Академията " Борис Христов " в Рим, Италия, където учи под ръководството на Джузепе Тадеи, след което продължава с шестмесечно обучение в Академията за оперно бароково изкуство в гр. Озимо (Италия) с преподаватели Луиджи Алва и Уилям Матеуци.
През 2002 г. придобива магистърска степен по вокална педагогика от НБУ - София в класа на проф. Руско Русков. През 2010 г. Ивайло Михайлов придобива магистърска степен по "Арт мениджмънт" от АМТИИ - Пловдив с научен ръководител проф. Живка Бушева. През 2013 г. придобива магистърска степен по „Музикално-сценична режисура“ от АМТИИ - Пловдив с научен ръководител проф. Павел Герджиков. Дебютът му като режисьор е операта „Бастиен и Бастиена“ от В. А. Моцарт. През 2012 г. той се появява в анимационните филми "Brain Damage" и "Българ", с режисьор Неделчо Богданов. Дебютът му в Софийската национална опера и балет е през 2012 г. като Ернани от едноименната опера на Джузепе Верди в постановката на Варненска опера.
Дебютът му в Букурещката национална опера и балет е следващата година като Фауст от едноименната опера на Шарл Гуно. Следват Дон Хозе в Колизео до Порто през май на 2014-та и главната роля на Вакула в приказната опера „Черевички” на Чайковски в операта в гр. Каляри, която беше излъчена по телевизия RAI през януари 2015 г. и може да се гледа на официалния сайт на RAI 5. От 10 г. е постоянен участник на фестивала на Античния театър в гр. Пловдив. Следва "Бохеми", „Бал с маски“, „Кармен“ в Сполето, Италия където е гост - солист от 2015-та г. с турнета в Перуджа, Орвието, Асизи.
Пее на сцените в Палма де Майорка, Антверпен, Гент и мн. други. През 2013/14 той е наставник и съдия в първото издание на “Pop star to opera star” - Виетнам и вокален педагог в X-фактор. Най-силните му роли са на Ернани, Дон Хозе, Родолфо, Фентън, Пинкертон, Алфред Жермон, Радамес, Фауст, Каварадоси, Вакула и повече от 30 други роли. Ивайло Михайлов има множество записи за Българското Национално радио и БНТ. Работи с диригенти като Donato Renzetti, Laurent Campellone, Carlo Palleschi, Михаил Ангелов, Борислав Иванов и режисьорите Юрий Александров, Стефано Пода, Стефано Монти, Джорджо Бонджовани. Владее френски, италиански, английски и руски език. Ивайло Михайлов е ученик на именития български тенор Калуди Калудов.
Мария Калоферова завършва с отличие АМТИИ Пловдив като музикален педагог и инструменталист в класа на проф. Роксана Богданова. През 2017г. защитава докторска дисертация в областта на музикалната теория. Специализира във Вроцлав и печели първи награди, като е лауреат на конкурси в България и Полша. Участва в нови музикални проекти и има спечелени награди от различни фестивали и радиа. Дългогодишен пианист и корепетитор към Държавна Опера Пловдив. Има записи за БНР, рецитали и участия в концерти в България, Полша, Германия, Белгия, Финландия, Швеция.
Тази събота с mроф. Мария Шнитер си говорим за еротиката в българския фолклор. Защо за еротиката? Ами, защото казват - и тя формира характера. Та, какви сме, ние българите, според нашия ФОЛКЛОРЕН ЕРОТИКОН??? Слушайте в събота малко след 9 часа. Водещ: Людмила Сугарева
На актрисата Катя Паскалева е посветен третия ден на фестивала "Сцена на кръстопът". Премиерно ще бъдат представени книгата „ Катя Паскалева. Тишина от думи “ на издателство „Книгомания“ и документалния филм „ Катя и Слона. Техният Пловдив “ на Георги Тошев. Авторът на книгата е бил близо до Катя Паскалева и на сцената, и в живота. Играли са..
Тази вечер от 18,30 часа в Първо студио на Радио Пловдив Олеся Раденкова ще представи своята книга с разкази, озаглавена „Блях“. Авторката е избрала нестандартен начин да презентира своята книга. В студиото на радиото зрителите ще видят видео и ще чуят музика, които подсилват прозаичните фрагменти. Организатор на проявата е читалище..
Изложба с творби на художника Димитър Апостолов се открива днес в галерия "Пловдив". Картините може да се разгледат до 8 октомври, съобщиха от ДПХ. Самостоятелната изложба с графика и рисунки на художника Димитър Апостолов е наречена "Времеви хоризонти". Събитието ще се състои от 18 ч., в галерия "Пловдив", на ул. "Авксентий Велешки" № 20...
В афиша на театралния фестивал „Сцена на кръстопът“ тази вечер предстои изненадата – тайното представление, за което зрителите закупуват билетите „на тъмно“. „Ще пробваме доверието на пловдивската публика. Представлението е ново и много интересно“ – споделя артистичният директор на феста Кръстю Кръстев. Тазгодишното издание на..