Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нов проблем - занемарените пътища в индустриалните зони

За най - актуалните жалби на гражданите и исканите промени в законодателството разговаряме с обществения посредник на Пловдив Борислав Стаматов. Той очаква 2018г. да  е годината с най - много сигнали до институцията. 

Стаматов оповести и един от тях, който поставя нерешен отдавна въпрос.Той касае работежище в индустриалната зона в ж.р "Тракия", но вероятно ще има подобни и от други квартали на града.

Става дума за група граждани, които работят в индустриалната зона в жилищен район „Тракия”, в бившите социалистически предприятия ЗЗУ, ДЗУ, .... Там на една голяма площ от 300 и няколко декара, което едно време е било едно огромно предприятие, сега има няколко десетки парцела, които в периода 1997 – 1999 г. , които чрез масовата приватизация са придобити от частни фирми и частни лица и там се развива някаква дейност.

Казусът са т. н. междузаводски пътища, които са останали в наследство икоито са в изключително лошо състояние, те не фигурират на  кадастралната карта, но реално са такива и от тях има оплакване, тъй като хората, които работят там не могат да се движат по тях с колите си, разбиват колите си, освен това там няма редовно почистване, а снегопочистване почти никакво, трудността, която изпитваме е да намерим собствениците на тези улици и механизъм, с който ние въздействаме върху тях, за да могат те да предприемат мерки и да при оправят тези улици.

А що се отнася до отговорността на общината?

Общината на частен терен няма никаква отговорност в случая.  Даже кметът на район „Тракия”  е съдействал за едно почистване, за едно запълване на дупките, но е в знак на добра воля.  Скрит проблем, който вероятно ще се появи и във всички индустриални зони в гр. Пловдив, предполагам, че така ще стане. 

Както се появи в новите територии за жилищно застояване, където има жилища, а няма никаква инфраструктура.

Малко по-различно е там, там отговорността е все пак на общината и е въпрос на средства да се направят , докато тук се опира до самите частни собственици, които като цяло нямат финансов интерес да съдействат, тъй като трябва да отделят не малко количество финанси.

А как могат да бъдат накарани?

Сега това ми е задача. Направих един разговор с шефа на КАТ, говорил съм с представители на комисията за безопасност на движението, а също и един разговор с Инспекцията по труда в Пловдив. Засега изясняваме собствеността и после през тези институции ще търсим начин да ги съберем собствениците и да се опитаме в началото на добра воля те да осъзнаят необходимостта от този ремонт, който трябва да направят.

Но предполагам, че години наистина  ще минат, за да се стигне до някакъв реален резултат.

В интервюто Борислав Стаматов обоснова и направените предложения за промяна в Закона за местното самоуправление и местната администрация, с които се иска бюджетите и на местните омбудсмани да се отпускат от държавата, а изборът им да става с обикновено вместо с квалифицирано мнозинство.

Целият разговор чуйте в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54