Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
Кафява мечка и двете ѝ малки слязоха в района на природна забележителност водопад "Сучурум", в близост до сградата на ВЕЦ "Левски". Камерите за видеонаблюдение са я засекли вчера около 8:00 часа. Вчера за появата на Стръвница сигнализираха и от Сопот. Мечка стръвница вилнее край Сопот Във връзка със зачестилите случаи на присъствие на..
Министерският съвет отчужди имоти – частна собственост в землищата на Пловдив и селата Ягодово и Брестник в община „Родопи“ за изграждането на Югоизточния обход на Пловдив, съобщиха от правителствената пресслужба. Парцелите са в района на пътен възел „Скобелева майка“, като става дума за около 5 километрова отсечка. Пътят ще има две платна,..
Две жени и мъж със скимимиращи устройства са задържани при спец акция на "Икономическа полиция" в Пловдив. Разследването започнало в края на миналата година след постъпил сигнал, че в куриерска фирма се предават за изпращане устройства за копиране на данни от чужди платежни инструменти. Според предварителната информация четците на банкови карти,..
„ Белегът е една от партитурите към бъдещето. Прелюдия към капка вечност. Несбъдната версия на приливите и теченията в сълзата ни “. С тези думи на Елин Рахнев започва брошурата с програмата на фестивала тази есен. Театъра. Белега. Това е мотото на 29-то издание на „Сцена на кръстопът“ в Пловдив. Включва 18 представления и богата съпътстваща..
Седем фирми са подали оферти за изграждане на продължението на бул. „Санкт Петербург“ до пътен възел „Скобелева майка“ - от Парсек Груп“, „Европейски Пътища“, „Пътинженеринг“, "София Асфалт“, „Джи Пи Груп“, както и два консорциума – един между Австрийското и полското подразделение на „Страбаг“, както и обединение между ПИМК, дъщерната им „Марица Инфра“..