Денят ни ще протече в протести и се надяваме, че няма да продължаваме и после с протестите. Най-важното е, че в България за първи път говорим като Правителство, бранш и синдикати заедно обединени и се разбра, какви ще бъдат последствията от приемането на този пакет. Това не е само за превозвачите в България, а за цялата икономика на страната., заяви собственикът на най-голямата транспортна компания в Източна Европа Илиян Филипов.
Ако целият този пакет бъде приет, това означава, че ще се оскъпят всички български стоки, които ще се продават в Западна Европа, че те ще станат непродаваеми и неконкурентни и това ще бъде страшен удар за икономиката на България.
Сега, ако един български шофьор работи между Германия и Франция за 30 дни, извършвайки превоз на товари, това, което се опитват да наложат от Европейската комисия с този мобилен пакет, означава, че ние 15 дни трябва да бъдем командировани във Франция и 15 дни – командировани в Германия. И по ставка на час за тези 30 дни дни ние ще трябва да платим 7 200 евро на месец.
В същото време един германски шофьор взима 2 000 евро на месец, един френски шофьор - 2 600 евро на месец. По какъв начин, според вас, ние ще бъдем конкурентни да правим този бизнес? Целта на този мобилен пакет е да изкара превозвачите от Източна Европа от западния пазар и всичко, което се говори досега за свободния пазар, е само една утопия.
Филипов заяви още, че предложените за обсъждане корекции на снощното заседаниев София, изработени съвместно от представителите на ЕК и България, удовлетворяват превозвачите.
В съответстствие с тях, ако водачът не желае да се прибере в страната си след триседмична работа, може да не го направи. На един гражданин на ЕС не могат да му казват в точно определено време къде трябва да бъде на точно определено място. Това е безумие. Той може да предпочете да се разходи в Брюксел, да отиде на мач в Мадрид, няма как да му бъде наредено и да се ограничават правата на човека. Да, съгласни сме с тези компромисни текстове, те са обсъдени на правителствено ниво, ние сме се съгласили с тях и се надяваме да бъдат предложени и защитени от нашия премиер.
Ако обаче това не се случи, няма как да бъде приет този мобилен пакет. Още повече, че от вчера имаме информация, че вече и Полша, и Унгария, и Румъния, Литва, Латвия и Естония също са изразили сериозно недоволство, защото досега от тях имаше някакво мълчание.
Мисля, че искрата вече се запали и най-после ще покажем малко зъби източноевропейските държави към старите западни членки, заяви още Илиян Филипов.
Чуйте звуковия файл:
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..