Денят ни ще протече в протести и се надяваме, че няма да продължаваме и после с протестите. Най-важното е, че в България за първи път говорим като Правителство, бранш и синдикати заедно обединени и се разбра, какви ще бъдат последствията от приемането на този пакет. Това не е само за превозвачите в България, а за цялата икономика на страната., заяви собственикът на най-голямата транспортна компания в Източна Европа Илиян Филипов.
Ако целият този пакет бъде приет, това означава, че ще се оскъпят всички български стоки, които ще се продават в Западна Европа, че те ще станат непродаваеми и неконкурентни и това ще бъде страшен удар за икономиката на България.
Сега, ако един български шофьор работи между Германия и Франция за 30 дни, извършвайки превоз на товари, това, което се опитват да наложат от Европейската комисия с този мобилен пакет, означава, че ние 15 дни трябва да бъдем командировани във Франция и 15 дни – командировани в Германия. И по ставка на час за тези 30 дни дни ние ще трябва да платим 7 200 евро на месец.
В същото време един германски шофьор взима 2 000 евро на месец, един френски шофьор - 2 600 евро на месец. По какъв начин, според вас, ние ще бъдем конкурентни да правим този бизнес? Целта на този мобилен пакет е да изкара превозвачите от Източна Европа от западния пазар и всичко, което се говори досега за свободния пазар, е само една утопия.
Филипов заяви още, че предложените за обсъждане корекции на снощното заседаниев София, изработени съвместно от представителите на ЕК и България, удовлетворяват превозвачите.
В съответстствие с тях, ако водачът не желае да се прибере в страната си след триседмична работа, може да не го направи. На един гражданин на ЕС не могат да му казват в точно определено време къде трябва да бъде на точно определено място. Това е безумие. Той може да предпочете да се разходи в Брюксел, да отиде на мач в Мадрид, няма как да му бъде наредено и да се ограничават правата на човека. Да, съгласни сме с тези компромисни текстове, те са обсъдени на правителствено ниво, ние сме се съгласили с тях и се надяваме да бъдат предложени и защитени от нашия премиер.
Ако обаче това не се случи, няма как да бъде приет този мобилен пакет. Още повече, че от вчера имаме информация, че вече и Полша, и Унгария, и Румъния, Литва, Латвия и Естония също са изразили сериозно недоволство, защото досега от тях имаше някакво мълчание.
Мисля, че искрата вече се запали и най-после ще покажем малко зъби източноевропейските държави към старите западни членки, заяви още Илиян Филипов.
Чуйте звуковия файл:
Президентът Румен Радев наложи вето върху разпоредби от приетите на 31-и юли промени в Закона за държавата собственост. В мотивите си държавният глава посочва, че приетите в последния момент промени отнемат установени в закона гаранции при осъществяване на определени разпоредителни сделки с имущество, поверено на държавата, и се улеснява продажбата..
Цените на храните и опитите с държавни магазини и държавно определени надценки да се държи пазарът под контрол коментира председателят на сдружението „За достъпна и качествена храна“ Андерй Велчев. По думите му от една страна е хубаво, че има видими усилия, но те не дават гаранция за промяна на нелоялните практики на пазара. Ден преди изтичането на..
"Съединението" на Венера и Юпитер на 11 и 12 август 2025 г. ще бъде едно от най-зрелищните астрономически явления за лятото, особено за любителите на небето, твърдят астрономи. Всъщност, обясни д-р Милен Минев от НАО "Рожен", това явление е обичайно и циклично и не е от особен интерес за учените, което не отменя любопитството за любителското око...
Днес е официалното откриване на 13-ият Национален събор на народното творчество в Копривщица. Това издание е юбилейно - навършват се 60 години от началото на инициативата. Съборът се провежда на всеки 5 години с изключение на прекъсването по време на Covid-пандемията. Откриването е в 11 ч. Патрон е министър-председателят Росен Желязков,..
Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..