В Пловдив се открива международна конференция с едни от най-известните дизайнери от страната и чужбина в областта на шрифта. Проявата е в рамките на третото издание на „Типофест“ - единственият по рода си дизайн фестивал в България. Той се провежда веднъж на две години и е за хора, които са увлечени от калиграфията, летеринга и шрифтовете.
В рамките на конференцията ще се проведе и публична дискусия на тема „Графичната идентичност като инструмент за комуникация на културните институции“. Дискусията е от 17.30 часа в Камерната зала на Драматичен театър - Пловдив, входът е свободен.
В дискусията ще се включи Аня Святловска, художествен директор в Музея за история на Варшава, която ще разкаже как е разработила и внедрила нова система за визуална идентичност в музейния обект. От българска страна участват студио „Пункт“ с работата си по новото лого на „Пловдив 2019“ и Красен Кръстев и проекта му за Етнографски музей на открито "Етър".
Facebook събитието може да откриетe тук - https://goo.gl/gVe6u8
Организаторите посочват, че за много хора българският шрифт е непознат като явление. Малко са хората, които знаят, че освен църковнославянската писменост, българската държава е дала на света и съвременна, българска форма на кирилицата.
Навлизането на компютъра и мобилните устройства масово в живота превръща умението за работата с текст и шрифт в необходимост. В същото време дори сред занимаващите се с дизайн трудно могат да бъдат открити грамотни и професионално подготвени специалисти в областта на шрифта и типографията.
Дизайн фестивалът „Типофест“ включва и няколко работилници с професионалисти, които се провеждат в София и Пловдив.
Повече за фестивала и програмата на: https://typofest.bg/
Дизайнерът Красимир Ставрев е партньор в студио "Пункт". Той разказва за роботата си по логото на Пловдив' 2019.
Партньор съм в студио „Пункт“, с Жоро Лазаров работим от 10 години. През последните 5-6 години сме се профилирали основно в брандинга, работа върху визуалната индентичност.
През последната година фокусирахме върху визията на събития. Последният проект, в който сме въвлечени всички с голям ентусиазъм, и е голямо предизвикателство за нас като пловдивско студио е да изведем визията на Културната столица на нивото, на което трябва да бъде нашият град.
Ние сме последователи на Леуварден, на Орхус – градове с блестящ пример в графичната идентичност. Оформлението на цялостната комуникация на едно такова събитие, за нас е истинско предизвикателство, да бъдем следващите, които да покажат града си по най-възможния културен, чист и елегантен начин. Изключително голямо предизвикателство е специално логото на Пловдив’ 2019, където ние изведохме знак, който да служи на всички, да се препознаят с него и да го използват, да бриндират своите събития. Проекта работихме повече от два месеца. Изведохме три предложения, от които едното е настоящото лого. Силата му е, че дава възможност за различни интерпретации. Видяхме хляб направен с логото, което беше страхотно. В този малък знак хората да намерят своето, да импровизират с него е най-голямата сила на логото.
Интервюто с Красимир Ставрев е в звуковия файл.
Смятам, че двата бойкота отвориха тема, която обедини широки целеви групи от хора към една определена цел. Така министърът на земеделието Георги Тахов коментира в Пловдив въпроса дали двата бойкота досега са постигнали намаляване на цените на основните хранителни продукти в големите търговски вериги. Министър Тахов откри Третата национална среща на..
В деня на третия бойкот пловдивчани пазаруват в големите хранителни магазини, показа репортерска проверка на Радио Пловдив. Някои от купувачите дори бяха забравили, че за днес е обявена трета протестна акция и призив да не се пазарува в големите вериги, както и да се работи с търговските банки. "Подкрепям бойкота, защото цените са прекалено високи..
Пловдив беше избран сред много градове по целия свят за домакин на деветото издание на Глобалната конференция за винен туризъм на ООН, съобщи кметът Костадин Димитров след среща с министъра на туризма Мирослав Боршош. На срещата присъства и генералният секретар на Световната организация по туризъм Зураб Пололикашвили. Възможността е уникална и..
Над 10 млн. и 700 хил. лева ще получи Пловдив за озеленяване на градската среда. Договор за това по програма „Околна среда“ подписаха днес министърът на околната среда Манол Генов и кметът Костадин Димитров. Така ще бъдат премахнати калните пeтна в междублоковите пространства като мярка за пречистване на въздуха с намаляването на фините прахови..
Общинският съвет на Пловдив удължи концесията на Събота пазара с пет години. Предложението беше на кмета Костадин Димитров, внесено след искане на досегашния концесионер – фирма „Отел“ ООД. Администрацията обаче отказа поисканата нова точка в допълнителния договор- концесионерът да има право да трансформира площите, неизползваеми и незаети от..