Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Напрежение до последния момент в битката срещу "Пакета Макрон"

В 17 часа днес Комисията по транспорт в Европейския парламент трябва да гласува социалните предложения в спорния за българските превозвачи пакет „Мобилност“, станал известен като „Пакетът Макрон“. 

Два часа преди вота евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков определи пред Радио Пловдив случващото се в Брюксел  като „фронтова линия“. 

Борим се за всеки глас, който да подкрепи българската позиция и тя да остане във финалния вариант на проекта. Остана ни малко, но все още подкрепата е под въпрос. Буквално ситуацията се променя на всеки 30 минути. Моите изчисления показват, че един или два гласа ще решат гласуването.
Според Новаков, ако гласуването бъде в полза на българската позиция, това ще бъде безусловен успех за страната ни и силен сигнал към Съвета на ЕС как трябва да изглежда пакетът „Мобилност“. Ако българските предложения бъдат отхвърлени ще бъде задействан план В, който цели предложенията да бъдат отложени във времето.

Снимка

Разбирам справедливия гняв на превозвачите, но искам да Ви уверя, че всичко, което можеше да се направи от правителството, беше направено. Направихме много повече. Стартирахме преговорите не от нулата, а от минус 10. Надявам се да не искат излизане на България от ЕС. 

Поредна среща имаха днес превозвачите с министъра на транспорта Ивайло Московски. 

По думите на Йордан Арабаджиев ако мерките бъдат приети без исканите корекции "по- добре е да сме като колегите от Турция, Сърбия...", т. е. извън Европейския съюз. Това е крайна мярка, но ние нямаме път назад".

Снимка

Европа е разделена по географски признак, скритият замисъл е да направят нашите фирми неконкурентноспособни  и да отпаднем  от пазара като в същото време искат да назначат нашите шофьори в западни фирми, коментира Арабаджиев.

По думите му самата ЕК не знае как ще се прилагат предлаганите правила.

Предложенията за промени, които ние даваме са разумни.  ЕК иска шофьорите да ползват хотели за седмичната си почивка. Приемаме това да са на хотели и ли на обособени паркинг зони, но докато те бъдат изградени нека шофьорите остават в  кабините, в които има всички условия които, за да могат и товарите да бъдат защитени.

Надяваме се да има и разумни евродепутати, които сами да осъзнаят, че с административни регулации няма общ европейски пазар.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В Гърция цените на основните храни са с поне 30% по-ниски

Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..

публикувано на 07.02.25 в 16:06

В дърводобива ножът е опрял да кокала, нужни са спешни мерки

Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас?  Според проф. Васил Живков, председател на УС на..

публикувано на 07.02.25 в 15:12

Държавата може са спре грабежа на големите вериги, стига да иска

Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че  "цените в големите търговски вериги у нас са..

публикувано на 07.02.25 в 15:04

Пловдивчани и "за", и "против" бойкота на 13 февруари

Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..

публикувано на 07.02.25 в 12:28
Кольо Парамов

Страната трябва да излезе от сегашния "режим на пауза"

Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите.  Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..

публикувано на 07.02.25 в 10:56