След гласувания в Европейския парламент т.н. „закон Макрон“ говорим за социалния пакет “Мобилност“ за международните превозвачи.
Коментар на Ангел Траков, собственик на транспортна фирма в Пловдив. Той е и председател на УС на Съюза на междунородните превозвачи.
Ангел Траков каза, че става въпрос за стратегически пробив, чрез който се поставя ново начало в преговорите за мобилния пакет.
Смятаме, че нещата ще вървят в процес на диалог и преговорите ще вървят в наша полза, смята Траков. Според него спорните моменти, по които са имали забележки и притеснения, за повечето от тях има постигнати изменения.
Нас ни касае връщането у дома за водача, старият текст бе на всеки три седмици шофьорът да се връща у дома. Ние смятаме, че това бе рестрикция спрямо гражданите на ЕС, важно е, че това изискване отпадна. Отпадна и категорчината забрана за почивка в кабината на водача, но има уточнение, че автомобилът трябва да е спрян на места със санитарни изисквания, поясни още председателят на УС на СМП.
Ще водим до край тази битка, ще следим всичко, защото проблемът е много тежък за малките и средни фирми от бранша, обеща Траков. По думите му заплахата за излизане от ЕС, за коeто призоваха транспортните фирми е била крайна мярка, но реално не е имало диалог до вчера.
До вчерашното гласуване нямаше никаква индикация, че нещата вървят в посока на диалог и на преговори. Ние от една година и половина водим всякакви разговори във всякакви комисии в Европейския парламент и реално на нашите аргументирани доводи няма отговори, няма диалог и просто бяхме обезнадеждени затова и вчера се принудихме малко по-рязко да го кажем, но това в момента не е тема, защото нещата претърпяха пълен обрат и това е инструмент, който бихме го ползвали действително ако не се вървеше в посока на преговори, на диалог и на разбирателство.
Реакцията в България ми дава повод за гордост, защото аз го приемам много лично като страна от бранша, защото явно имаме доста силен и обединен бранш, който показа една ясна позиция с доста мотивирани аргументи, които бяха разбрани от правителството и от цялата общественост и това може би даде силна позиция на България, даде ни силата да заявим нашата позиция, която беше чута явно в Европа. Това е повод за гордост и повод за благодарност към цялото правителство, към всички парламентарни групи, просто това за мене е прецедент, който го нямаше в историята до момента, но наистина за мен това е формулата, с която трябва да вървим и да си защитаваме националните интереси.
Има недостиг на международни шофьори в Европа, има голям недостиг, но това е основната причина според нас, според която се опитват да се прокарат такива мерки. Основната идея на западните фирми беше да се фалират източноевропейските компании, които ги обвиняват в дъмпинг и не знам си в какво още, но това беше най-лесният начин да си набавят кадри, защото знаят, че водачите получават доста добро заплащане, имат доста добър стандарт на живот, който със сигурност ще се опитат да си го доставят, при условие, че фалират българските фирми ще се опитат да си го поддържат и най-логичният вариант е те да отидат да работят същата професия в западноевропейски фирми, които ще са отворени и в момента са отворени за тях. Оо те избират нашите компании, защото просто условията са доста по-добри отколкото в западноевропейските, там са си, мога да кажа, бели роби, защото обвиняват ни нас, че ги правим бели роби, но ние си плащаме добре затова и при условие, че в Европа съществува двоен стандарт в контрола, на което сме свидетели ежедневно всички български превозвачи, не само български, а и румънски и всякакви източноевропейски превозвачи, давам малко обратна връзка от водачите, които са били в европейски фирми и са се върнали при нас те казват ние не работи по-малко от 13 – 14 часа на ден. Защо? Защото не ни проверяват. Немски автомобил никой не го спира. Вадят картата, има дигитална карта, с която водачът доказва работното си време, вади картата след като му свършат осемте часа и продължава да кара и той ми казва „Шефе, аз не издържам повече.” За това никой не говори, напротив, говорят, че нашите шофьори взимат дрога и че никой не им обръща внимание, когато се разболеят. Просто много брутално се подходи към проблема от страна на западноевропейските компании е евродепутати.
Местната власт ще продължи да настоява Общинския съвет да даде зелена светлина за обявяване на обществена поръчка за обслужване на линиите от градския транспорт в Пловдив. Това заяви заместник-кмета по транспорта Александър Държиков пред Радио Пловдив след като на сесията тази седмица съветниците бламираха поръчката - 24-ма от тях гласуваха..
В ход е преформатирането на властта след гневната реакция във вторник на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, смята политологът Теодора Йовчева. Според нея БСП са готови на компромиси за запазването на управляващата коалиция и присъствието им в правителството, но не е ясна позицията на третия партньор - Има такъв народ. Тя припомни позицията на..
В програма "Точно днес" разговор с Георги Мараджиев , лидер на ГЕРБ в област Пловдив. По заръка на Бойко Борисов - той с депутатите от областта заедно провеждат срещи с членовете на партията, какво е констатирано и какво се очаква като заключение. Мараджиев акцентира, че първите срещи тази седмица са преминали успешно, но подобни разговори се..
След загубата на изборите в Пазарджик от ГЕРБ заговориха за преформатиране на централната власт. Какво се очаква от водещите партии, ще се стигне ли до нова спирала от вотове, питаме политолога доц. д-р Даниела Пастармаджиева , преподавател в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Какво е новото днес? Много нови са резултатите на..
На тържествена церемония, проведена броени дни преди Деня на българския лекар, Районната лекарска колегия на Българския лекарски съюз – Пловдив връчи престижните годишни отличия за 2025 година. Голямата награда „Лекар на годината 2025“ за област Пловдив бе присъдена на доц. д-р Елеан Зънзов – ръководител на Клиниката по..