БСП иска оставката на заместник-кмета по транспорт Златин Велев заради провала на Транспортния проект на Пловдив.
Той трябва да бъде освободен лично от кмета Тотев, тъй като е негово назначение, обясни Николай Радев, председател на групата съветници от БСП в местния парламент.
На предстоящата на 19 юни сесия съветниците от левицата ще внесат декларация с обръщение към кмета Иван Тотев. Ако кметът откаже да освободи Велев, значи трябва да поеме 100-процентна отговорност, категоричен е Николай Радев.
Община Пловдив губи по 82 хиляди лева на ден, тъй като фирмата-изпълнител „Индра“ не може да бъде санкционирана, защото общината е признала с протокол от 17 декември 2015 година, че са изпълнени всички дейности по проекта и се е разплатила изцяло.
Ако общината не беше приела, че Транспортният проект е изпълнен, фирма „Индра“ трябваше да поеме неустойките за срока, в който се изпълнят всички дейности, коментира Николай Радев.
Така ощетените са гражданите на Пловдив, с чиито пари се плащат неустойките за неработещата система за електронно таксуване, GPS-системата и умните светофари, заяви общинският съветник от БСП Иван Петков. Той подчерта, че Златин Велев е излъгал, че системите работят, а община Пловдив е излъгала държавата, че Транспортният проект е изпълнен навреме.
Засега от БСП няма да подават сигнали до ОЛАФ и други отговорни институции, тъй като в този случай Пловдив ще трябва да върне всичките 44 милиона и 300 хиляди лева, каквато е общата стойност на Транспортния проект, съобщи Николай Радев. От левицата ще поискат обаче годишния доклад на Сметната палата, в който трябва да са отразени паричните потоци за всички проекти на община Пловдив. Този доклад трябва да е готов в края на юни.
От своя страна заместник-кметът Златин Велев определи поисканата му оставка от БСП относно като политически спекулации и манипулация.
В съобщение до медиите той уточнява, че проектът „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в гр. Пловдив” е приключен успешно на 31 декември 2015 г. като такова е становището и на управляващия орган по оперативна програма „Регионално развитие“.
По думите на Велев благодарение на проекта Пловдив е първият град в страната с над 48 километра велоалейна мрежа, предоставяйки възможност за алтернативен транспорт. Модернизирани са светофарните уредби на 50 кръстовища и е изграден център за управление на трафика. Още в края на 2015 г. 285 автобуса са оборудвани с устройства и са интегрирани в системата за управление на градския транспорт.
Автомобилният парк е обновен почти изцяло с екологични автобуси „Евро 6“, които постепенно се оборудват се присъединяват към системата за електронно таксуване.Автоматите по спирките също са функционални, като предстои да бъдат пуснат в работен режим след пълното оборудване на новите автобуси. Процесът не спира. По 11 линии - 4, 25, 113, 12, 21, 26, 36, 22, 24, 27 и 93, вече се продават електронни билети и броят им всекидневно нараства. Освен че транспортната услуга непрестанно се подобрява, цената на билета за градския не се е повишила и е 1 лев, подчертава заместник-кметът инж. Златин Велев.
Общинските съветници от БСП би трябвало да са добре запознати с процеса, тъй като именно с решение на Общинския съвет билети се продават както от автоматите, така и от кондукторите. По същия начин стои и въпросът за паралелната продажба на електронните и стандартните досега абонаментни карти за градски транспорт. Автоматите по спирките също са функционални, като предстои да бъдат пуснат в работен режим след пълното оборудване на новите автобуси. Това също е вследствие на прието от Общинския съвет, включително с представители на БСП, решение, с което се измени и допълни механизмът за разпределяне на субсидиите, които Община Пловдив изплаща на превозвачите.
За разлика от БСП, успешната реализация на проекта получи високо признание от непредубедени институции и организации. На осмото издание на един от най-големите и влиятелни дигитални и технологични форуми Webit Festival за изграждането на Центъра за управление и контрол Община Пловдив получи наградата в категорията за най-добра иновация за мобилност за 2017 година в съвременния транспорт и свързаните с него дейности.
Специална делегация от Европейската комисия също посети Центъра за управление на трафика и се запозна с реализацията на проекта.
В Пазарджик официално бе открита обновената отвътре спортна зала "Хебър". Това е втората голяма стъпка по модернизацията на съоръжението, след приключилото през лятото енергийно саниране, с което сградата премина от енергиен клас „Е“ към „А“ и постигна 53,85% собствено покриване на нуждите от възобновяема енергия, уточняват от общинската..
1200 превозни средства при пропускателна способност от 900 са преминавали средно на час през последните дни по магистрала „Тракия“ в участъка между София и Пловдив. В посока от Пловдив към София са минавали по 1 100 автомобила при пропускателна способност 700 МПС на лента. Това се казва в съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура", откъдето..
Починал е 45-годишният мъж, който около 19.45 ч. снощи се блъсна с автомобил "БМВ" в дърво на бул. "Христо Ботев" в Пловдив, съобщават от Областната дирекция на МВР. Оттам припомнят, че мъжът бе транспортиран в болница в тежко състояние. Въпреки усилията на лекарите, той е починал. По случая се води досъдебно производство в сектор "Разследване..
Въвежда се временна организация на движение около парк „Студенец“ в район „Южен“ заради провеждането на „Празникът на Кючука“, информират от ОП „Организация и контрол на транспорта“. За времето от 17.00 ч. на 26.09.2025 г. до 24.00 ч. на 28.09.2025 г. се спира движението на автомобили по ул. „Георги Кондолов” в отсечката между улиците. „Михалаки..
Конференция, посветена на водните ресурси и политиките за справяне с проблема с безводието, се провежда днес в Пловдив. Акцент в нея ще бъде река Марица. Община Пловдив ще представи проект за социализацията й. Ще бъде направен и обход по брега на реката и ще бъдат обсъдени решения за запазване на биоразнообразието, почистването на коритото и..