Националното сдружение на автобусните превозвачи, Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорт, Националния съюз на превозвачите и Корпорацията на автомобилните превозвачи се обявяват против Законопроекта за Българската автомобилна камара, внесен за разглеждане в Народното събрание.
Той допълни, че превозвачите отдавна настояват да има съсловна организация.
Нашите протести са насочени срещу това, че тя се прави пътнически превозвачи и товарни превозвачи. На тези структури проблемите и интересите са коренно различни. Това ни кара да предприемаме такива протестни действия. Ако се прави такава камара, тя трябва да е отделно за автобусните превозвачи и отделно за товарните превозвачи. Но всичко в този законопроект се слага под една шапка, под едни неясни мотиви – цитира се регламент 10/72 на Европейския съюз, но този регламент дава основните насоки по отношение на лицензирането. Ние с лицензирането в момента нямаме никакви проблеми с Автомобилната администрация – там нещата са добре подредени и организирани, така че това буди някакви притеснения и съмнения у колегите за нарушаване на принципите на представителност. И те са в няколко насоки – по отношение на учредителното събрание, по отношение на управителния съвет, по отношение избора на комисия. Какво имам предвид като казвам това? Съотношението на товарни превозвачи към превозвачи на пътници е десет към едно, т. е. ние няма да имаме никаква представителност и никакъв глас по отношение на избора на тези органи, обясни Дошков.
Превозвачите ще протестират не само на 14 юни, но има решение УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи и за протестно шествие на 25-ти юни, което ще започне от Цариградско шосе, ще мине през Народното събрание, бул. „Мария Луиза” и Централна автогара.
Недостиг на кадри в транспорта
С влизането ни в Европейския съюз се отвориха границите и се разшириха трудовите пазари, Европа изсмука нашите кадри.Държавата трябва да предприеме мерки, да се запълни този вакуум, защото той се отразява категорично и на качеството и на сигурността на нашите потребители – пътниците, коментира още Веселин Дошков.
Парламентът създаде временна комисия за проблемите с безопасността на движението по пътищата. Очаква се в следващите три месеца парламентарните групи да се обединят за решителни мерки за драстичен спад на невинните жертви на пътя. Три месеца тази комисия ще разнищва всички главни проблеми. Надеждите са депутатите да отчетат всичко..
Областната администрация Пловдив ще бъде домакин на тазгодишното издание на Международния ден на майчиния език – 21 февруари. Във фоайето на областната управа ще се съберат студенти от всички висши учебни заведения в Пловдив,. Тази година всеки участник ще представи на своя майчин език прочутата фраза от Майка Тереза: „ Мирът започва с..
Как разчитаме проекта на бюджета, след като властта го представи пред работодатели и синдикати? Според икономиста Георги Вулджев вниманието трябва да се фокусира върху това, какво се случва с огромния дефицит и как правителството има намерение да се справи с него, защото това е най-големия проблем с финансите ни през последните няколко години...
В програма "Точно днес" за темата образование, избора на училище след 7 клас, новите специалности в Пловдив и възможна ли е матурата по математика, разговаряме с началника на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова . Как РУО реализира предложението на план-приема за 2025/26 учебна година - кое е новото и къде са заложени..
„Мога да кажа с една дума-разочарование“. Така Наталия Елис, председател на фондация, която подкрепя украинските бежанци у нас, коментира критиките на американския президент Доналд Тръмп към украинския държавен глава Володимир Зеленски. По думите и е имало наистина сериозни очаквания, и от украинска страна, и от страна на ЕС, за..