Националното сдружение на автобусните превозвачи, Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорт, Националния съюз на превозвачите и Корпорацията на автомобилните превозвачи се обявяват против Законопроекта за Българската автомобилна камара, внесен за разглеждане в Народното събрание.
Той допълни, че превозвачите отдавна настояват да има съсловна организация.
Нашите протести са насочени срещу това, че тя се прави пътнически превозвачи и товарни превозвачи. На тези структури проблемите и интересите са коренно различни. Това ни кара да предприемаме такива протестни действия. Ако се прави такава камара, тя трябва да е отделно за автобусните превозвачи и отделно за товарните превозвачи. Но всичко в този законопроект се слага под една шапка, под едни неясни мотиви – цитира се регламент 10/72 на Европейския съюз, но този регламент дава основните насоки по отношение на лицензирането. Ние с лицензирането в момента нямаме никакви проблеми с Автомобилната администрация – там нещата са добре подредени и организирани, така че това буди някакви притеснения и съмнения у колегите за нарушаване на принципите на представителност. И те са в няколко насоки – по отношение на учредителното събрание, по отношение на управителния съвет, по отношение избора на комисия. Какво имам предвид като казвам това? Съотношението на товарни превозвачи към превозвачи на пътници е десет към едно, т. е. ние няма да имаме никаква представителност и никакъв глас по отношение на избора на тези органи, обясни Дошков.
Превозвачите ще протестират не само на 14 юни, но има решение УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи и за протестно шествие на 25-ти юни, което ще започне от Цариградско шосе, ще мине през Народното събрание, бул. „Мария Луиза” и Централна автогара.
Недостиг на кадри в транспорта
С влизането ни в Европейския съюз се отвориха границите и се разшириха трудовите пазари, Европа изсмука нашите кадри.Държавата трябва да предприеме мерки, да се запълни този вакуум, защото той се отразява категорично и на качеството и на сигурността на нашите потребители – пътниците, коментира още Веселин Дошков.
Липсата на канализация в град Брезово създава сериозен проблем за жителите на града в горещините. Сигнал за това подаде един от жителите на града - Иван Добревски. По думите му заради изливането на обратни води в коритото на река Брезовска, която заради жегата е пресъхнала, в градчето се разнася непоносима миризма. Според Добревски преди..
Мониторинг на потреблението на вода в пловдивското село Брестовица започнаха от ВиК –Пловдив. До тук се стигна след като и тази година част от живеещите там страдат от безводие и повече от 10 дена чешмите им са пресъхнали. Решението беше взето на спешна среща между местното население, кмета на Брестовица, зам.-кмета на община Родопи Емилия..
Протестите, които ще видим днес, са граждански отпор и са свързани с поредния опит на някои политически фигури да използват държавата и силовите структури за разправа с политическите си опоненти. Това заяви в програма "Точно днес" политологът Георги Киряков. Според него именно затова тази гражданска акция ще има много по-широк отзвук, макар че..
Над 2700 заявления за целева помощ за отопление са подадени само за 15 дни за предстоящия зимен сезон – съобщи в интервю за Радио Пловдив Десислава Йорданова – началник на отдел „Социална закрила“ в дирекция "Социално подпомагане" - Пловдив. Тя уточни, че броят на хората, които желаят тази помощ се увеличава, в сравнение с миналата година...
Актуалното от поредните промени в образованието. На дневен ред излизат високите такси за висше образование, платена форма. От една страна идеята е да се обучават по-малко, но по-качествени студенти, но от друга това не се харесва на университетите. Битката за намаляване на таксите поведоха от Софийския университет, следват ги студенти от Велико..