Националното сдружение на автобусните превозвачи, Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорт, Националния съюз на превозвачите и Корпорацията на автомобилните превозвачи се обявяват против Законопроекта за Българската автомобилна камара, внесен за разглеждане в Народното събрание.
Той допълни, че превозвачите отдавна настояват да има съсловна организация.
Нашите протести са насочени срещу това, че тя се прави пътнически превозвачи и товарни превозвачи. На тези структури проблемите и интересите са коренно различни. Това ни кара да предприемаме такива протестни действия. Ако се прави такава камара, тя трябва да е отделно за автобусните превозвачи и отделно за товарните превозвачи. Но всичко в този законопроект се слага под една шапка, под едни неясни мотиви – цитира се регламент 10/72 на Европейския съюз, но този регламент дава основните насоки по отношение на лицензирането. Ние с лицензирането в момента нямаме никакви проблеми с Автомобилната администрация – там нещата са добре подредени и организирани, така че това буди някакви притеснения и съмнения у колегите за нарушаване на принципите на представителност. И те са в няколко насоки – по отношение на учредителното събрание, по отношение на управителния съвет, по отношение избора на комисия. Какво имам предвид като казвам това? Съотношението на товарни превозвачи към превозвачи на пътници е десет към едно, т. е. ние няма да имаме никаква представителност и никакъв глас по отношение на избора на тези органи, обясни Дошков.
Превозвачите ще протестират не само на 14 юни, но има решение УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи и за протестно шествие на 25-ти юни, което ще започне от Цариградско шосе, ще мине през Народното събрание, бул. „Мария Луиза” и Централна автогара.
Недостиг на кадри в транспорта
С влизането ни в Европейския съюз се отвориха границите и се разшириха трудовите пазари, Европа изсмука нашите кадри.Държавата трябва да предприеме мерки, да се запълни този вакуум, защото той се отразява категорично и на качеството и на сигурността на нашите потребители – пътниците, коментира още Веселин Дошков.
Семейството и приятелите на художника Геракси Гераксиев набират средства за спешна трансплантация на сина му Анастас. В началото на 2024 година творецът от Асеновград ни напусна преждевременно. 19 - годишният Анастас Гераксиев се нуждае от трансплантация на бъбрек в Турция. Необходими са 20 000 евро за операцията, която е насрочена за..
Доброволци ремонтираха за три дни общински апартамент в Пловдив, предоставен в окаяно състояние на самотна майка с три деца. Тя получава жилището в район Южен след шестгодишен живот по квартири. За ремонта му се ангажира Лео Кадели, който успява да организира около 70 души и чрез неговата платформа „Приятели, помагайте“ ремонтират жилището. В..
"Ако ЕС се присъедини към санкциите на САЩ срещу руските компании "Лукойл" и "Роснефт", тогава наистина ще възникне проблем заради собствеността на "Лукойл Нефтохим" в България, каза икономистът и бивш депутат от ДБ Владислав Панев. Той определи като основателни опасенията, изразени днес от премиера Желязков. Владислав Панев припомни, че по закон..
21. 10 .2025г. – За шеста поредна година образователната кампания „Пресичам безопасно с TEDI” гостува в Пловдив. Домакин на инициативата бе ОУ "Алеко Константинов", където първокласници придобиха ценни знания за пътната безопасност от представители на Главна дирекция „Национална полиция“. Техен верен спътник в уроците бе и мечето TEDI...
Политическа власт – от намерения за преформатиране към реална ротация. Какво да очакваме, след като официално от ГЕРБ–СДС и ДПС – „Ново начало“ обявиха курс към редовен кабинет до края на мандата? коментира в програма "Точно днес" политическият анализатор Георги Харизанов. "Като че ли имаше нужда да се припомни около кого е сформирано това..