Законопроектът за Българска автомобилна камара е важен, за да има единна транспортна политика в България и за да има адекватна защита на интересите на бранша.
Това сподели пред Радио Пловдив Илиян Филипов, председател на Българската асициация на сдруженията в автомобилния транспорт.
Проблемите са много сериозни, точно заради липсата на такова единство, каза Филипов и даде пример с българските шофьори в чужбина, които плащат и за глоби и за адвокати и няма кой да ги защитава ако нямат вина на пътя.
Ако има Камара, всеки превозвач ще има 100 процента защита.
По отношение на спора, който има в самия бранш и фирмите, които протестират срещу законопроекта, Илиян Филипов изрази недоволство, че има много сдружения, но те с малка представителност, а са на масата на преговорите като равноправни.
Нашата Асоциация има 420 членове, а те - 20 на брой - представляват не повече от 200.
Филипов репликира и претенциите на автобусните превозвачи да имат равен глас в евентуално сдружение. Това не е реалистично, защото на пазара има 17 хиляди лиценза на товарни и 1700 автобусни превозвачи. Не е реалистично гласовете да са 50:50.
Според него и товарният бранш има сила да протестира и то с 5 000 камиона, а не с няколко десетки автобуси, които спират да се движат да 2 часа днес.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..