Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

За компромис в пакета "Макрон" говорят всички, но само толкова

Какво означава отказът на ЕП да подкрепи текстовете на транспортната комисия и какви биха били последствията от това за българските превозвачи. Съществува ли все пак компромис и къде е той и накъде в създалата се ситуация ще попитаме изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. 

 Ние виждаме, че се увеличават различията в оценкте и продължава политическото противопоставяне по оста Източна Европа – Западна Европа.  Пробив беше постигнат с гласуването в ЕК и това не се хареса на голяма част от евродепутатите – най-вече на френските, които по тази причина не дадоха мандат, подчерта Йордан Арабаджиев.

Той посочи, че след срещата на върха, съпътствана с протеста на международните превозвачи, всички са видели ясна заявка за компромис.

 За този компромис говорят всички, а в същото време не се вижда  заявка за компромис от тяхна страна.

Усилието ни сега е да се обърнем към нашите евродепутати и те да ангажират  всички техни позиции да съберат необходимите подписи, за да се внесат нашите предложения. Призоваваме да спре разединяването на бранша и всеки да работи за това.  Когато има диалог, нещата се получават.

Очакваме първата седмица на юли, когато в ЕП ще се гласува. Дотогава нашите евродепутати трябва да са внесли текстовете, да намерят съответната подкрепа сред разумните евродепутати от Западна Европа, които да припознаят позицията ни и видят, че се нарушават основни принципи на ЕС, на общия пазар и чак тогава ще направим анализ на ситуацията.

Имаме нагласа, че до края на утрешния ден ще са готови всички текстове и ще можем да очертаем и конкретни стъпки, по които ще вървим с всички колеги. За нас обаче е видимо, че тези колеги от Западна Европа не искат  да се отива към компромис и да чуят нашите аргументи.

Всеки разумен човек от този бизнес вижда, че правилата, които се налагат, са чисто корпоративни и целят да извадят от общия пазар страните от Източна Европа за сметка на Западна Европа. Това е философията на пакета „Макрон“.

Интервюто - от звуковия файл: 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21