Продължаващо разцепление, продължаващ проблем с изключително бавно взимане на решения вътре в ЕС и изчакване дали нещата ще се решат сами, което очевидно няма да се случи, коментира мини срещата на върха в Брюксел по темата за миграцията политическият анализатор Калоян Методиев.
По думите му, сега при всички случаи трябва да се търси радикално и бързо решение, защото ЕС никога не е бил изправен пред такава безпрецедентна криза в своето съществуване, никога не е бил толкова разделен, че да се правят такива сепаративни срещи, на които много от страните не са били поканени, но и самият президент на ЕС Доналд Туск е бойкотирал срещата.
Виждате колко много проблеми има в лицето на една буря, която се задава относно мигрантския проблем.
По думите на Методиев, европейските лидери са далече от компрос за общо решение.
Страните от Вишеградската четворка имат категорична позиция по темата, към тях се присъединиха австрийците, Италия вече има съвсем нова политическа ситуация и държи категорично да се спре с използването на нейната територия като пристанище на миграцията от Африка.
Всеки вече набляга върху националния интерес, а не толкова върху намирането на общо решение, което прави намирането на решение трудно като изход от ситуацията. Тук включваме и България, и Гърция, които са ай-засегнатите в момента.
България в момента не е фактор в дебата, приоритетите ни потънаха под напора на събитията, въпреки че се говори за нещо още по-важно – общия бюджет на еврозоната. Това означава изграждане на ЕС вътре в ЕС и аз не виждам нашата позиция.
Притеснява ме и това, че нашият премиер говори много витиевато през цялото време за икономически имигранти. Милионите, които минаха през Балканите през 2015-16 г. и финишираха в Германия, Австрия, Франция и Швеция и трябва да бъдат връщани лека-полека в България, не са икономически,имигранти, а се водят „багащи от война“. Не виждам какво и как ще приемаме и да не се окажем накрая онзи буферен център, за който се говори в Европа и не може да се стигне до консенсус.
Ние не сме на масата на преговарящите от страната на силните държави като позиция, а по-скоро сме част от менюто в момента.
Бих препоръчал българското европредседателство да си изкара последните дни с „нисък“ профил и Правителството вече да се концентрира върху вътрешните проблеми, които са изключително тежки и не търпят отлагане. Натрупаха се много проблеми и доверието към това Правителство намаля.
В това председателство не се разбра, че външната политика е функция на вътрешната. Ако имаш ред вътре, високи доходи, закон, който се спазва, ще имаш тежест и навън, ще ръководиш процеси и ще си реален участник в дебата, ще влияеш глобално и на околните.
Ако някой смята, че „отвътре“ имаме такава тежест и сме си решили проблемите, тогава можем да бъдем и фактор на Балканите или на европейско ниво. Но ако смята, че имаме наистина твърде тежки проблеми, които не сме решили „вътре“, тогава по тази формула сам може да си отговори е ли сме ние фактор или – не.
Чуйте цялото интервю от звуковия файл:
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..