Озадачени сме от решението на кмета Иван Тотев Пловдив да поиска собствеността върху летище Пловдив от държавата. Още повече, че преди година ние поискахме от общината тя да участва в консорциума с 10% непарична вноска, но това не се случи, получихме само писмо за подкрепа. Това каза в интервю за Радио Пловдив Илиян Филипов - представител на консорциума, който бе класиран на второ място в конкурса за концесия на летището.
Припомням, че процедурата не е приключила след отказа на китайската компания „Хайнан“ да подпише договор за управление на аеропорта и съвместното дружеството между ПИМК и „Тракия икономическа зона“ на свой ред очаква покана да го направи. Междувременно миналата седмица ОбС даде мандат на кмета да преговаря с държавата за 100% безвъзмездно прехвърляне на собствеността на летището към общината.
Декларирали сме над 155 милиона инвестиции за първите шест години, а от общината не чухме въобще да се мисли за инвестиции, допълни Филипов.
Процедурата, която сега започва ще отнеме поне две година, което ще се отрази зле на летището, прогнозира Филипов. Приз октомври ще останем само с две полета в седмицата, което е показателно как Фонда за управление на летището, в което влизат общините от района си вършат работата.
Мълчанието на министерството на транспорта също е странно, защото не само не сме поканени за сключване на договор, но нямаме и отговор на изпратеното с писмо запитване.
Поведението на общината на фона на това мълчание е странно и изглежда да е взето под някакъв натиск.
Илиян Филипов добави, че са готови да потърсят правата си в съда. Той изрази и възмущение от страна на държавата към българските фирми, които инвестират в страната.
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..