Озадачени сме от решението на кмета Иван Тотев Пловдив да поиска собствеността върху летище Пловдив от държавата. Още повече, че преди година ние поискахме от общината тя да участва в консорциума с 10% непарична вноска, но това не се случи, получихме само писмо за подкрепа. Това каза в интервю за Радио Пловдив Илиян Филипов - представител на консорциума, който бе класиран на второ място в конкурса за концесия на летището.
Припомням, че процедурата не е приключила след отказа на китайската компания „Хайнан“ да подпише договор за управление на аеропорта и съвместното дружеството между ПИМК и „Тракия икономическа зона“ на свой ред очаква покана да го направи. Междувременно миналата седмица ОбС даде мандат на кмета да преговаря с държавата за 100% безвъзмездно прехвърляне на собствеността на летището към общината.
Декларирали сме над 155 милиона инвестиции за първите шест години, а от общината не чухме въобще да се мисли за инвестиции, допълни Филипов.
Процедурата, която сега започва ще отнеме поне две година, което ще се отрази зле на летището, прогнозира Филипов. Приз октомври ще останем само с две полета в седмицата, което е показателно как Фонда за управление на летището, в което влизат общините от района си вършат работата.
Мълчанието на министерството на транспорта също е странно, защото не само не сме поканени за сключване на договор, но нямаме и отговор на изпратеното с писмо запитване.
Поведението на общината на фона на това мълчание е странно и изглежда да е взето под някакъв натиск.
Илиян Филипов добави, че са готови да потърсят правата си в съда. Той изрази и възмущение от страна на държавата към българските фирми, които инвестират в страната.
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...
Хиляди протестираха срещу бюджетът за 2026 г., което говори , че се е повишило общественото напрежение и то не само от гледна точка на бюджет, а очевидно от гледна точка на управление като цяло, коментира Евелина Славкова от Изследователски център "Тренд" . "Бюджетът беше фокус, но със сигурност имаше и нещо повече, това не изглеждаше като..
Разширението на Околовръстното шосе на Пловдив трябва да стане проект от стратегическо значение. За това ще настояват експертите от Института за пътна безопасност, които изпращат писмо до министър-председателя Росен Желязков. Това съобщи Диана Русинова от Института за пътна безопасност в интервю за предаването „Ден след ден“ на Радио..