Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Не съм удовлетворен от развитието на летище „Пловдив“

Искането на Община Пловдив да получи безвъзмездно собствеността върху летище „Пловдив“ не е по-различна практика от тази по света.

Има много общини, които притежават летища в други страни. Ние знаем икономическите показатели на аеропорта – приходи, разходи и задължения. Пловдивският кмет Иван Тотев също е наясно с тях. Щом от Община Пловдив са сметнали, че е лъжица за тяхната уста – те са си направили сметката, това заяви в интервю за Радио Пловдив Пламен Спасов, кмет на Община „Родопи“ и председател на Фонда за развитие на летището.

Той обаче не се ангажира с лично мнение по темата.

Не ми се иска да изказвам каквото и да е мнение. Държавата е принципал. Тя трябва да направи процедурата и да реши какво ще е бъдещето на аеропорта, обясни Спасов.

Председателят на Фонда за развитие на летище „Пловдив“ обаче не скри, че е недоволен от развитието на аеропорта, а една от причините – честите смени на директорите.

Не съм удовлетворен от развитието на Летище Пловдив. То може да бъде развито в пъти по-добре, коментира Пламен Спасов.

Годишно през летището преминават между 80 и 100 хиляди пътници, а товарите са около 2500.

Във Фонда за развитие на летището участват 9 общини, които споделят риска за редовните полети, а средствата се събират чрез удръжки на всеки жител от по 1 лев.

Цялото интервю с Пламен Спасов можете да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В Гърция цените на основните храни са с поне 30% по-ниски

Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..

публикувано на 07.02.25 в 16:06

В дърводобива ножът е опрял да кокала, нужни са спешни мерки

Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас?  Според проф. Васил Живков, председател на УС на..

публикувано на 07.02.25 в 15:12

Държавата може са спре грабежа на големите вериги, стига да иска

Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че  "цените в големите търговски вериги у нас са..

публикувано на 07.02.25 в 15:04

Пловдивчани и "за", и "против" бойкота на 13 февруари

Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..

публикувано на 07.02.25 в 12:28
Кольо Парамов

Страната трябва да излезе от сегашния "режим на пауза"

Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите.  Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..

публикувано на 07.02.25 в 10:56