На празника на Пловдив разговаряме с екскурзовода от "Старинен Пловдив" Таня Йорданова, чийто работно място е емблематичната за Стария град аптека "Хипократ". На 6-ти септември с нашия гид Ви предлагаме една разходка във времето и пространството, среща с познати на пловдивчани културно – исторически забележителности и събития, поглед отвън за Пловдив, който с годините сменя и гледната точка на Таня за живота.
От януари до март в Пловдив са гостували над 13 хиляди туристи като близо 5 200 от тях са чужденци. През пролетните месеци тук са били над 40 хиляди души като от тях 16 хиляди са чужденци, а българите - над 24 хиляди души. Приходите от 42 хиляди лева в началото на годината скачат през второто тримесечие с 233 процента и стигат до 140 500 лева. С толкова процента се увеличават и посещенията в обектите през пролетните месеци.
Според Йорданова рекламата играе основна роля за ръста на броя на туристите. Пловдив привлича хората със своето разнообразие, това е град с много лица. Усилията ни са насочени към онлайн – рекламата.
Това лято идват туристи от Средиземноморския регион – Испания, Италия, Франция. Това са хора, които са грамотни за културно историческото наследство. Хора от този регион, които познават римското наследство, няма да бъдат впечатлени особено от римската археология. На тях им предлагаме възрожденския Пловдив. Пловдив е кръстовище. Реакцията им е – изненада от това, че градът ни е съхранил нещо различно от западната култура и бит. Втората реакция е че, те се отпускат, усещат един релакс, който не могат да видят и усетят в едни експонирани дестинации, пълни с туристи като Рим, Флоренция, Истанбул. Тук те се отпускат, потъват във времето и пространството. Те се чувстват добре тук, чувстват се освободени и усещат човешкото пространство, липсва забързаното темпо. Ние просто работим в 19-ти век.
Източноевропейските туристи също са образовани и информирани, те знаят предварително какво ще видят и с тях се получава разговор, който е пътешествие във времето. Голямата изненада са румънските туристи. Те са много информирани и много любопитни. Те чувстват близостта на региона. Посещенията на гърци и турци също се увеличават.
Наблюденията на експерта са, че през последните няколко години Пловдив се посещава от български и чуждестранни туристи, които са с по- високи финансови възможности.
Тенденцията, която следваме е да сменим нагласата на хората, да обясним, че музеят е място за социални контакти, място за социално - образователно пространство и което обогатява историческата памет. У всеки човек трябва да живее един Индиана Джоунс, хората да се почувстват откриватели в музеите. Съвременният човек е ампутиран от историческа памет. Без историческите връзки няма как да продължим.
Изграждането на историческата памет помага на човека да се изгради като социално активен. Това го виждаме най- вече у българите в чужбина, които търсят корените си. Пловдив е едно голямо съкровище, трябва да събудим любопитството, да те гъделичка. Трябва да излезем от матрицата на ежедневието, което започва с кафе, фитнес, работа, мола, телевизора, ракията и салатата.
За Таня Йорданова Пловдив е едно съкровище и пътуване във времето. Срещата с толкова много непознати хора и пребиваването й в Стария град я кара да преосмисли скоростта на живеенето и да предпочете бавния начин на живот.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..